English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

از ۹ کارآفرین برتر استان قم در آذرماه تجلیل می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: از 9 کارآفرین برتر استان در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات طی مراسمی در هفته آخر آذرماه تجلیل خواهد شد.

از 9 کارآفرین برتر استان قم در آذرماه تجلیل می شود
به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در جلسه کارگروه اشتغال استان که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای طرح کارورزی اظهار کرد: تاکنون دو هزار نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کردند و صلاحیت بیش از 700 نفر برای شرکت در طرح کارورزی در استان قم احراز شده است، همچنین 110 واحد پذیرنده نیز در استان برای شرکت در طرح کارزوزی ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: سهمیه استان برای طرح کارورزی در استان قم هزار و 755 نفر است، اطلاع رسانی لازم در زمینه این طرح برای فعالان اقتصادی استان صورت گرفته است، باید دستگاه‌های اجرایی استان قم برای اجرای طرح کارورزی همکاری لازم را داشته باشند. مصطفی کاویانی افزود: در طرح کارورزی به فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک هزینه ای برای چند ماه پرداخت می‌شود و دولت شرکت کنندگان در این طرح را بیمه مسؤولیت می‌کند.

وی  با اشاره به هزینه طرح کارورزی اظهار کرد: واحدهای پذیرنده نیازی نیست که هیچ حقوقی به شرکت کنندگان در طرح کارورزی پرداخت کنند، حقوق این افراد از طرف دولت پرداخت می‌شود و شرکت در این طرح مشکلی برای فعالان اقتصادی استان به وجود نمی‌آورد.

وی ادامه داد: 87 نفر برای شرکت در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان قم ثبت نام کردند و از 9 کارآفرین برتر استان در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات تجلیل خواهد شد و این جشنواره در هفته آخر آذرماه برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: به دستگاه‌های مختلف برای معرفی افراد برای شرکت در جشنواره تجلیل از کارآفرینان استان اطلاع رسانی کردیم، اما همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری نکردند، سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ثبت نام افراد در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان عملکرد خوبی داشت.

کاویانی با اشاره به طرح تکاپو در استان قم اظهار کرد: رسته‌های مبلمان، کفش ماشینی، گردشگری، سوهان و فرش جزو اولویت‌های پرداخت تسهیلات در بخش اشتغال هستند، باید دستگاه‌های اجرایی استان قم فرم‌های لازم برای طرح تکاپو را تکمیل کنند تا تسهیلات لازم به بخش‌های مختلف استان در این طرح اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: عدد قابل توجهی برای اجرای طرح تکاپو در کشور و استان قم در نظر گرفته است و اعتبارات این طرح می‌تواند رسته‌های مختلف اقتصادی را در استان متحول کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در گذشته توزیع پول در طرح‌های اشتغال موجب ایجاد شغل در کشور نشد، به همین دلیل در اجرای طرح تکاپو عجله ای صورت نمی‌گیرد تا طرح به آرامی انجام شود تا یک طرح موفق باشد.

کاویانی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در کشور اظهار کرد: میانگین اجرای این طرح در کشور 20 درصد و در استان قم 38 درصد است، سازمان بیمه تامین اجتماعی برای اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان همکاری نمی‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سهمیه استان قم برای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی 650 نفر است و 65 واحد در استان برای اجرای این طرح شناسایی شده است. تاکنون 250 نفر در واحدهای پذیرنده در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان حضور پیدا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه