English

معاون شهردار قم:

در صورت رخ‌ دادن زلزله بزرگ در شهر قم با مشکلات بسیاری روبه رو می‌شویم

معاون شهردار قم گفت: در صورت رخ‌ دادن زلزله بزرگ در شهر قم با مشکلات بسیاری رو به رو می‌شویم؛ چرا که 200 هزار خانواده در این شهر زندگی می‌کنند که تامین اسکان موقت آنها به نظر می‌رسد کاری غیر ممکن است.

در صورت رخ‌ دادن زلزله بزرگ در شهر قم با مشکلات بسیاری روبه رو می‌شویم

معاون شهردار قم در گفتگو با خبرنگار موج در قم، با اشاره به اینکه حضور حوزه نظارت در عرصه ساخت و ساز باید بیشتر شود، اظهار کرد: در راستای تحقق این هدف باید از ظرفیت نظام مهندسی به صورت گسترده‌تر استفاده شود.

وی از لزوم هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی در راستای امدادرسانی در هنگام بحران یاد کرد و افزود: باید بتوانیم اختیارات مورد نیاز را به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی واگذار کنیم تا این سازمان بتواند به شیوه مطلوب به رسالت خود در هنگام حادثه عمل کند.

سید امیرسامع با توجه به تلاش‌های انجام شده برای تقویت مدیریت بحران و افزایش ایمنی در شهر قم، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا از رخدادهای تاسف‌بار تجربیات لازم را کسب کنیم تا خسارت‌های رخدادهای آینده را کاهش دهیم.

وی از اعزام تیم‌های کارشناس مدیریت بحران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم به مناطق زلزله‌زده غرب کشور یاد کرد و گفت: قبل از وقوع حادثه باید برنامه مورد نیاز برای کاهش خسارت‌ها را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم با عمل به آن درست‌ترین اقدامات را دنبال کنیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم به برگزاری مانورهای مختلف با محوریت مدیریت بحران و کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: ستاد مدیریت بحران مناطق هشت‌گانه شهرداری قم تشکیل شده است و در همه مناطق مانور مورد نیاز را اجرا کرده‌ایم.

سامع خاطرنشان کرد: در صورت رخ‌ دادن زلزله بزرگ در شهر قم با مشکلات بسیاری روبه رو می‌شویم؛ چرا که 200 هزار خانواده در این شهر زندگی می‌کنند که تامین اسکان موقت آنها به نظر می‌رسد کاری غیر ممکن است.

وی با تاکید بر اینکه در بوستان‌های شهر قم ظرفیت اسکان 10 هزار نفر در نظر گرفته شده است، گفت: پنج سالن چند منظوره مدیریت بحران و برخی از بوستان‌ها را داریم اما با این امکانات نمی‌توانیم پاسخگوی اسکان موقت همه شهروندان باشیم.

معاون شهردار قم اظهار کرد: باید در راستای تامین امکانات و بسترهای مورد نیاز گام‌های مطلوب‌تری برداشته شود تا بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی