English

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس:

افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی گنبدکاووس/ پروژه‎ها به مهندسان بومی واگذار می‌شود

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: ۱۰۱ میلیارد تومان در حوزه اعتبارات تملک و دارایی تعریف کردیم و با توجه به اتفاقات خوب چند سال آینده در زمینه اجرای پروژه‌های اقتصادی و عمرانی بنا داریم در اجرای این پروژه‎ها از ظرفیت مهندسان بومی استفاده کنیم.

افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی گنبدکاووس/ پروژه‎ها به مهندسان بومی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالقدیر کریمی در نشست صمیمی مهندسین شهرستان گنبدکاووس با فرماندار اظهار داشت: هر یک از شرکت‎ها مهندسی و یا مهندسینی که شرایط احراز صلاحیت در این پروژه ها را دارند ما تا حد توان برای واگذاری آن به مهندسان بومی واگذار شود.

وی افزود: در صورت تصویب منطقه آزاد اینچه برون، شاهد اجرای پروژه‌‎های زیادی در این منطقه خواهد بود که از این ظرفیت نیز برای شما مهندسان استفاده می‎کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: انتظار ما از جامعه مهندسین مانند جامعه پزشکان این است که فراتر از تخصص خود در حوزه‌های اجتماعی, سیاسی و فرهنگی شهرستان تاثیرگذار باشند تا برای نزدیکی مردم به شما روحیه دلسوزانه عاطفی و اخلاقی شما بیشتر نمایان گردد.

کریمی یادآور شد: با توجه به آغاز دوره پنجم شورای اسلامی شهر, شرایط مناسبی برای ایجاد ارتباط بهتر در حوزه کاری و شهری ایجاد شده و شما باید تعامل و همکاری خود را با ادارات و ارگان‌هایی که به نوعی در ارتباط هستید بیشتر کنید.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: نظام مهندسی استان و شهرستان یک روند رو به تکامل و مثبت را طی می‎کند که باید از این ساختار و ترکیب جدید و رو به جلو استفاده کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: معتقدم با برگزاری جلسات تعاملی با استان بتوانیم شرایطی مناسبی ایجاد کنیم تا از تفحیض اختیارات و استقلال کامل که در بسیاری از حوزه‌‎ها شهرستان با توجه به دومین شهرستان بزرگ و تاثیرگذار استان ,خود تصمیم‎گیرنده باشد, استفاده کنیم.

کریمی اظهار کرد: در کنار تاثیرگذاری خود در حوزه کاری و حوزه‌های مختلف شهرستان, تدبیری کنیم تا فضای کاری, فضای ملتهب و بحرانی و حاشیه ای نشود و با استقلال عمل, با اقتدار کارها را پیش ببریم.

محمد میزبان رئیس نمایندگی نظام مهندسی شهرستان گنبدکاووس هم در این نشست اظهار داشت: در حوزه نظام مهندسی یک‎هزار و 600 نفر عضو هستند که 850 نفر این اعضا دارای پروانه اشتغال در زمینه عمران, برق, معماری, نقشه برداری هستند.

وی افزود: از نظر مدیریتی هیچ اختیاری در شهرستان گنبدکاووس وجود ندارد و برای هر تصمیم کوچک باید از استان دستور بگیریم. در سال 90 تعداد 20 شرکت در رشته برق در گننبدکاووس  وجود داشت که مجموع این شرکت‌ها در استان 140 شرکت با 2 هزار نفر عضو بود.

رئیس نمایندگی نظام مهندسی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: به علت عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران و استفاده غیر بومی در پروژه های شهرستان در حال حاضر 40 شرکت پیمانکاری با 50 نفر عضو وجود دارد که گرچه از نظر تعداد شرکت‌ها افزایش داشتیم اما از لحاظ تعداد آنان کاهش چشمگیری انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه