English

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس

۲۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی گنبدکاووس تعطیل شده است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: ۷۸ واحد کارگاهی در شهرک صنعتی گنبد قرار دارد که از این تعداد ۵۸ واحد فعال و ۲۰ واحد تعطیل است و برخی از کارگران از اردیبهشت ماه حقوق خود را دریافت نکردند.

۲۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی گنبدکاووس تعطیل شده است

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالقدیر کریمی، صبح امروز در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در شهرستان گنبدکاووس، 5 هزار و 700 واحد کارگاهی با 69 هزار کارگر مشغول فعالیت هستند.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: تعداد 36 هزار کارگر از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند و 78 واحد کارگاهی در شهرک صنعتی گنبد قرار دارد.

وی تصریح کرد: از این تعداد 58 واحد فعال و 20 واحد تعطیل است و برخی از کارگران شرکتی شهرداری از اردیبهشت ماه حقوق خود را دریافت نکردند.

کریمی یادآور شد: توجه به دغدغه کارگران در واحدهای تولیدی به ویژه حقوق و دستمزد آنان به عنوان ارکان اصلی باید در دستور کار قرار گیرد تا امنیت شغلی آنان تضمین شود.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: متاسفانه برخی از واحدها، کارگران را مورد استثمار خود قرار داده و بخشی از حقوق و مزایای آنان را حذف می‌کنند که باید این واحدها شناسایی و به آنان تذکرات لازم داده شود.

وی گفت: کار موتور محرکه جامعه و کشور است و شکوفایی و اقتصاد و پویایی بازار مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارگران در مسیر توسعه کشور است.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: دستیابی به اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال که دغدغه و فرمایشات مقام معظم رهبری است، جز با همت و مجاهدت و اهتمام کارگران محقق نیست بنابراین باید موضوعات کارگران مانند حقوق، مزایا، بیمه، امکانات رفاهی و دیگر مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید مورد نظارت و رصد قرار گیرد تا به علت‌های مختلف دچار مشکل نشوند که این مشکلات سبب بیکاری کارگران شود، همچنین واحدهایی که در شرف تعطیلی هستند باید هرچه زودتر مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته و تا حد الامکان مشکل آنان مرتفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه