English

معاون دانشگاه مذاهب اسلامی در گنبدکاووس

راه‌اندازی شعبات دانشگاه مذاهب اسلامی در آسیای مرکزی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی شعبات دانشگاه مذاهب اسلامی در آسیای مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی شعبات دانشگاه مذاهب اسلامی در آسیای مرکزی

به گزارش خبرگزاری موج، رضا صابری ظهر امروز در جلسه هماهنگی بررسی احداث دانشگاه مذاهب اسلامی در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: تاسیس کرسی‌های مذاهب اسلامی, به ویژه 2 کرسی مذاهب اسلامی با عنوان فقه شافعی و فقه حنفی انجام شده و امید داریم در کنار این کرسی‌ها, فقه امامیه و تمدن اسلامی, زیرساخت‌هایی در حوزه سیاسی, حقوق به ویژه حقوق بشر اسلامی, اقتصاد و غیره را فراهم کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: این دانشگاه در 3 مقطع, کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد و پذیرش دانشجو از طریق آزمون کنکور و با شرایط خاص است.

صابری تصریح کرد: این دانشگاه, زیرمجموعه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کشور است و براساس اختیارات در اساسنامه, سالانه می‌تواند آزمون اختصاصی, از بین طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت و حوزه علمیه اهل شیعه, جذب دانشجو داشته باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر 5 پردیس در کشور, در استان سیستان و بلوچستان, کردستان و دیگر استان‌ها فعالیت دارند و به تازگی مسکو پیشنهاد به شعبه ای در این مکان داده و گرجستان نیز علاقمند به ایجاد این دانشگاه به صورت مشترک است و تلاش داریم در آسیای مرکزی, شعباتی را ایجاد کنیم.

صابری یادآور شد: در حال حاضر, 5 درصد دانشجویان این دانشگاه در کشور, از کشورهای دیگر جهان هستند و توافقاتی با شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت انجام شده تا مساعدت‌های لازم برای شهریه طلاب صورت گیرد و تلاش داریم تا بورسیه هایی نیز برای این طلاب در نظر گرفته شود.

پردیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

وی درباره تاسیس این دانشگاه در گنبدکاووس گفت: پی‌گیری‌هایی در سال 91 برای تاسیس این دانشگاه در استان گلستان با محوریت شهرستان گنبدکاووس انجام و مجوز لازم از طریق وزارت علوم دریافت شده, اما در آن زمان پیگیری‌های ثانوی انجام نشده است و این آمادگی برای ایجاد و تاسیس این دانشگاه در گنبدکاووس وجود دارد.

معاون آموزش و تسهیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: اگر در شهرستان ساختمانی به مدت 5 سال تا زمان احداث ساختمان دانشگاه, واگذار شود نه به عنوان مالکیت, ما آمادگی داریم تا نام شهرستان گنبدکاووس را در دفترچه آزمون سراسری, به عنوان یکی از پردیس‌های این دانشگاه درج کنیم و از بهمن ماه جذب دانشجو در گنبدکاووس صورت گیرد.

صابری تصریح کرد: برای سهولت و تسریع کار, می توان انتخابات هیئت علمی این دانشگاه در بهمن ماه سال جاری صورت گیرد تا بستر لازم برای جذب اعتبارات کشوری و ایجاد این دانشگاه فراهم شود.

معاون آموزش و تسهیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: زمینی به مساحت چند هکتار از سوی مسئولان شهرستان برای احداث ساختمان اصلی این دانشگاه در نظر گرفته شود, زیرا در حال حاضر وزارت علوم در زمینه گسترش کمی دانشگاه برنامه خاصی ندارد.

صابری گفت: 23 آذر سال جاری, آزمون اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور, آزمون جذب دانشجو از بین طلاب علوم مدارس دینی اهل سنت و حوزه علمیه اهل شیعه در 3 مقطع کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکترا انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه