English

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان

حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب اجتماعی در استان گلستان است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب اجتماعی در این استان محسوب می‌شود.

حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب اجتماعی در استان گلستان است

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در جلسه منطقه‌ای معاونان و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداری‌های شرق گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در کشور 18 آسیب اجتماعی شناسایی شده که 5 آسیب اجتماعی شیوع بیشتری دارد که به ترتیب مهم‌ترین آن حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، مفاسد اخلاقی، فضای مجازی و خودکشی در استان گلستان است که مهم‌ترین آسیب اجتماعی که همه استان را فراگرفته، حاشیه‌نشینی است.

وی افزود: استان گلستان به عنوان مقصد مهاجرت است و این امر حاشیه‌نشینی را افزایش داده و این آسیب، دیگر آسیب‌هایی مانند اعتیاد، مفاسد اخلاقی و غیره را در پی خواهد داشت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تصریح کرد: سن استعمال دخانیات در استان گلستان به 14 سال رسیده و 38 درصد از دانشجویان این استان رسماً سیگار استعمال می‌کنند و در این راستا قرار است از مهرماه سال جاری با هماهنگی آموزش و پرورش در همه مدارس استان حضور یافته و به دانش‌آموزان آموزش مبارزه با اعتیاد خواهیم داد.

چراغعلی یادآور شد: آسیب اجتماعی موادمخدر در خانه همه ما را زده و در این مسیر فرزندان بیشتر از افراد عادی گرفتار هستند و امیدواریم با تلاش و با توجه به ظرفیت‌های استان گلستان و مردم در جایگاهی که هستیم ارتقا یابیم و برای برون‌رفت از این بحران باید کمر همت برای خدمت به مردم ببندیم.

وی تأکید کرد: در غرب استان گلستان از هر 2 ازدواج، یکی منجر به طلاق می‌شود که این امر معضل بزرگی است و مسئولان باید با اهتمام ویژه راهکار ویژه‌ای ارائه دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تبدیل به نهضت شود و همه دستگاه‌های اجرایی برای این مسئله باید پای کار باشند و همه امکانات را بسیج و اولویت‌بندی کرده و حساسیت در همه دستگاه‌ها ایجاد شود.

وی تصریح کرد: شما معاونین به عنوان فرد دوم در فرمانداری‌ها باید با برنامه‌ریزی و استراتژیک کار کنید، چراکه آسیب‌های اجتماعی با روزمرگی کمرنگ نخواهد شد و در این مسیر باید نشست‌های هفتگی با صاحب‌نظران، اصحاب رسانه و اساتید دانشگاه داشته باشید.

چراغعلی افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تشکیل گروه‌های اندیشه ورز و تصویب آن تأثیرگذار است که متأسفانه در برخی از استان‌ها این هسته شکل نگرفته و گروه‌های مشورتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و اصحاب رسانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌توانند مؤثر باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اظهار داشت: با همکاری شما معاونین و دیگر مسئولان توانستیم در کنترل اقدام به خودکشی در سطح استان 17 درصد افزایش داشته باشیم و در خودکشی کاهش چشمگیری در سال 95 داشتیم و در نظر داریم با جدیت و تلاش مضاعف این رشد کنترل خودکشی در سال 96 تکرار شود.

وی گفت: تک تک ما وظیفه داریم در مقابل موضوعات آسیب‌های اجتماعی حساس باشیم و خون دل خورده و پای کار باشیم.

چراغعلی یادآور شد: اولویت کار در کاهش آسیب اجتماعی این است که سفارش و سخنان مقام معظم رهبری را عملا آویزه گوش خود قرار دهیم و تنها به تابلو زدن عکس ایشان و حضور در همایش‌ها اکتفا نکنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان مطرح کرد: چرا در مقابل برخی عرضه مواد قاچاق مانند سم و قرص گندم بی‌تفاوت هستیم؛ وقتی آمار خودکشی با این مواد افزایش می‌یابد باید داروخانه‌هایی که این مواد را عرضه می‌کنند را پلمب کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های ارزیابی عملکرد فرمانداران در سال 95 و 96، فعالیت در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال تهیه شناسنامه اجتماعی در استان هستیم تا موضوعات مختلف ایجاد آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و در این راستا تشکیل کارگروه اجتماعی با دستورهای کارآمد الزامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی