English

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

کتاب تاریخچه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی تدوین می شود

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: کتابچه تاریخ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی منابع طبیعی کشور و هم‌چنین نخستین دانشگاه تخصصی کشور، شامل اسناد و عکس‌های تاریخی تدوین و منتشر شده است.

کتاب تاریخچه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی تدوین می شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی نجفی نژاد عصر امروز در آیین نکوداشت شصتمین سال تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهارداشت: امروز برای شکر نعمت آموزش در یک محیط علمی و پرورش دهنده استعدادهای نهفته جوانان خلاق، متعهد و علاقه مند این مرز بوم گرد هم آمده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز روز تاریخی و به یاد ماندنی در تاریخ این دانشگاه خواهد بود، افزود: دانش‌آموختگانی که در سال‌های قبل در این دانشگاه تحصیل کرده اند امروز در این جشن حضور دارند و امروز دیدارها تازه و شور و شعفی تازه در دل‌ها ایجاد می شود.

دانشگاه نخستین مرکز آموزش عالی در استان به شمار می رود

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه این دانشگاه نخستین مرکز آموزش عالی در استان به شمار می رود، گفت: این دانشگاه نخستین نهاد آموزش عالی در استان است که در 11 مهر 1336 بذری کاشته شد و امروز تبدیل به درختی تنومند شده که با میوه های فراوان به بار نشسته است.

وی با اشاره به سیر تحول این مرکز در 60 سال گذشته بیان داشت: این دانشگاه ابتدا از یک مرکز آموزشی به مرکز آموزشی و تحقیقاتی و در دوره جدید به یک مرکز آموزشی، تحقیقاتی و کارآفرینی تبدیل شده است.

نجفی نژاد گفت: این دانشگاه 3 نسل را طی کرده است و امروز شاهد موفقیت های این مرکز در بخش های مختلف هستیم.

وی افزود: مجموعه اسناد و عکس‌های تاریخی دانشگاه گردآوری و در قالب کتاب تاریخچه دانشگاه تدوین و منتشر شد. این مجموعه اثر ارزشمندی است که سیر تحول این مرکز آموزشی را به صورت مستند نشان می‌دهد. هم‌چنین تدوین کتاب مهندس عابدی، موسس و نخستین رئیس این نهاد آموزشی نیز به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه انجام شد.

نجفی نژاد گفت: بعد از فراخوان برگزاری این مراسم بیش از 700 نفر از دانش آموختگان سال‌های گذشته ثبت نام کردند که 41 نفر از آنان جزو دانش آموختگان این مرکز در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

در این مراسم از تمبر یادبود شصت سالگی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور مسئولان رونمایی شد. هم چنین از سردیس محمد عابدی، موسس و بنیانگذار این مرکز آموزشی و 2 کتاب تاریخچه دانشگاه و هم چنین کتاب مهندس عابدی رونمایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه