English

رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان

افتتاحیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از شرکت یک هزار و چهار دانشجو از ۱۰۵ دانشگاه کشور در جشنواره سراسری قرآن و عترت خبر داد.

 افتتاحیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور

به گزارش خبرگزاری موج، علی نجفی نژاد صبح دوشنبه در آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در قرن ۲۱ زندگی می کنیم و بشر به پیشرفت های زیادی دست پیدا کرده و عده ای تصور می کنند با این پیشرفت ها دیگر نیاز به معنویت که تجلی آن در قرآن است، نیاز ندارند.

وی از قرآن به عنوان منبعی برای الهام گرفتن نام برو و افزود: با وجود پیشرفت های علمی قرآن همچنان نقش بسیار مهمی در هدایت و انسانیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه اگر قرآن و نقش آن در هدایتگری نباشد انسان ها دچار سردرگمی می شود، ادامه داد: با وجود پیشرفت های علمی همچنان نیاز به قرآن بیشتر شده و متجلی می شود.

وی اضافه کرد: به گفته دانشمندان غیر مسلمان پس از گدشت قرن ها از نزول قرآن هیچ تناقضی بین یافته های علمی با موضوعاتی علمی که در قرآن هست، وجود ندارد.

نجفی نژاد تصریح کرد: انسان اگر به دنبال علم و ثروت است در نهایت سعادت را می طلبد که سعادت واقعی در صراط عزیز الحمید است که همان راه پسندیده و نیکوست است.

۱۰۰۰ دانشجو در جشنواره سراسری قرآن و عترت شرکت کردند

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره یک هزار و چهار نفر  شرکت کرده اند.

وی با یادآوری اینکه این تعداد  در ۶ بخش این جشنواره شرکت کرده اند، بیان کرد: از این تعداد ۴۲۷ شرکت کننده دانشجوی دختر و  ۵۷۷ دانشجو پسر هستند.

نجفی نژاد با بیان اینکه این دانشجویان از ۱۰۵ دانشگاه کشور در این دوره جشنولره شرکت کرده اند، گفت: در این دوره جشنواره ۳۷ داور آثار را مورد بررسی قرار داده و در نهایت ۳۱۷ نفر دانشجوی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که ۱۵۷ آقا و بقیه خانم هستند، به مرحله نهایی راه یافتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه