English

مدیرکل هواشناسی گلستان مطرح کرد

کاهش بیش از ۷۰ درصدی بارندگی در استان گلستان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: بیش از ۷۰ درصد بارندگی در مناطق غربی و بیش از ۸۰ درصد در مناطق شرقی استان گلستان نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

کاهش بیش از ۷۰ درصدی بارندگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، نوربخش داداشی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میانگین بارش ایستگاه‌های استان در آبان ماه 96 برابر 10.4 میلیمتر بوده که نسبت به دوره آماری و سال قبل به ترتیب 81 و 83 درصد کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: همه ایستگاه‌ها در آبان ماه کاهش بارش بالای 70 درصد را نسبت به بلندمدت تجربه کردند و در این زمان ایستگاه علی‌آباد با 19.7 میلی‌متر، بیشترین مجموع بارش و مراوه‌تپه با 0.5 میلی‌متر کمترین بارش را داشته است. ایستگاه مراوه تپه با 99 درصدکاهش نسبت به دوره آماری، بیشترین درصد کاهش بارندگی را در این ماه داشته است.

داداشی افزود: در آبان ماه ایستگاه بندرترکمن با 13میلی‌متر، بیشترین مجموع بارش 24 ساعته را داشته و ایستگاه‌های علی‌آباد و مینودشت با 3 روز، بیشترین تعداد روزهای بارندگی بیش از یک میلی‌متر را داشته‌اند.

تغییرات دمایی آبان ماه

وی درباره تغییرات دمایی آبان ماه نیز خاطرنشان کرد: میانگین دمای ایستگاه‌های سینوپتیک در آبان 96 برابر 18.4 درجه سانتی گراد بوده که نسبت به میانگین دمای آبان در دوره آماری و میانگین دمای آبان سال قبل به ترتیب 3.1 و 3.9 درجه افزایش داشته و ایستگاه کلاله با حداقل مطلق دما 4.5 و حداکثر مطلق دما 38.5 به ترتیب کمترین و بیشترین دمای ثبت شده در آبان را داشته است.

مدیرکل هواشناسی گلستان تصریح کرد: میانگین رطوبت نسبی هوای ایستگاه‌های سینوپتیک استان در آبان 96 برابر با 66 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری 4 درصد کاهش داشته و ایستگاه مراوه تپه با 11 درصد کاهش نسبت به میانگین دوره آماری بیشترین کاهش را داشته است. بیشینه مطلق رطوبت نسبی 100(فرودگاه گرگان) و کمینه مطلق 11 درصد(کلاله و مینودشت) است.

داداشی درباره ساعات آفتابی استان گلستان در آبان ماه  نیز تصریح کرد: میانگین مجموع ساعت آفتابی ایستگاه‌های سینوپتیک در آبان ماه 96 برابر 186 ساعت بوده است که به صورت متوسط 21 ساعت(13 درصد) نسبت به دوره آماری و 55 ساعت (43 درصد) نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.بیشترین میزان افزایش ساعت آفتابی نسبت به دوره آماری 41 ساعت (27 درصد) و مربوط به مینودشت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه