English

مدیرکل هواشناسی گلستان

۳ ایستگاه هواشناسی جدید در استان گلستان احداث می‌شود

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: در ۳ سایت در مناطق مختلف استان گلستان ایستگاه هواشناسی جدید راه‌اندازی می‌شود.

۳ ایستگاه هواشناسی جدید در استان گلستان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، نوربخش داداشی ظهر امروز در جلسه شورای حمل و نقل استان اظهار داشت: در 3 سایت در استان گلستان شامل عمق 50 کیلومتری دریای خزر, بخش میان قلعه آشوراده و محلی در خلیج گرگان با اعتبار 450 میلیون تومان ایستگاه هواشناسی احداث می‌شود.

وی با اشاره به زمان راه‌اندازی این ایستگاه‌های هواشناسی گفت: به محض تخصیص اعتبار در این حوزه, این ایستگاه‌ها تاسیس خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان افزود: در حوزه سیلاب‌ها, باید پیش‌بینی‌های خیلی کوتاه صورت گیرد که نیاز به ابزار متفاوت مانند رادار, گیرنده دیجتیال و تجهیزات دیگر نیاز است.

داداشی یادآور شد: برای تصویربرداری از رادار امیرآباد استان مازندران استفاده می‌کنیم که این رادار تا نیمه استان را پوشش می‌دهد و متاسفانه نیمه شرقی که فرکانس بالایی در رخداد سیل دارد به خوبی پاسخگو نیست.

مدیرکل هواشناسی گلستان تاکید کرد: برای نیمه شرقی استان گلستان راداری با اعتبار 18 میلیارد تومان ابلاغ شده که به محض تخصیص اعتبار مراحل مناقصه و خریداری انجام می‌شود.

پروژه‌هایی که توسط نمایندگان استاندار پیگیر می شود

حسین محبوبی سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان هم در این جلسه اظهار داشت: پروژه‌هایی مانند راه‌آهن گرگان- مشهد, قطار حومه‌ای گرگان- کلاله, بندر خشک و بندر سبز خواجه نفس قرار است توسط نمایندگان و استانداری پیگیری شود.

سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان افزود: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاست راه و شهرسازی کشور و برش استانی در دستور کار است و قرار است پروژه‌هایی مانند راه آهن گرگان- مشهد و بندر خشک با حمایت قرارگاه سازندگی خاتم انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه