English

بازار تاریخی شهرضا مرمت می‌شود

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل یک کارگروه تخصصی برای هماهنگی و پیگیری امور، عملیات اجرایی مرمت بازار تاریخی شهرضا آغاز می‌شود.

بازار تاریخی شهرضا مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سمیه محمودی امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از بازار تاریخی شهرضا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان مرمت بازار تاریخی شهرضا نیازمند اعتباری در حدود 12 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بازار تاریخی شهرضا در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و اگر هرچه سریع تر برای مرمت و بازسازی آن کاری نشود ممکن است بخش هایی از آن تخریب شود یا با حادثه‌ای شبیه آنچه در ساختمان پلاسکو ایجاد شد، مواجه شویم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس گفت: باید پیش از این کارگروهی تخصصی برای ایجاد هماهنگی در زمینه مرمت بازار تاریخی شهرضا ایجاد می‌شد که عدم تشکیل آن به عنوان مهمترین مانع در این خصوص بوده است.

محمودی اضافه کرد: کارگروه تخصصی مرمت بازار شهرضا تشکیل می‌شود و با دعوت از معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی برآوردهای جدیدی برای تخصیص بودجه به این طرح انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بازار تاریخی شهرضا دارای تعداد زیادی از مغازه‌های موقوفه است. از سوی دیگر این بنا در بافت تاریخی شهر قرار دارد و بخشی از هسته مرکزی شهر است؛ بنابراین سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری باید برای مرمت آن مشارکت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه