English

صنعت نفت موفق به دسترسی دهانه چاه فوران ۱۴۷ رگ سفید-۲ شد

مهارگران صنعت نفت موفق به پاکسازی ده ها تن فولاد در هم تنیده چاه 147 رگ سفید – 2 و دسترسی به دهانه چاه شدند.

صنعت نفت موفق به دسترسی دهانه چاه فوران 147 رگ سفید-2 شد

 به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سپهر سپهری مدیرعامل و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید – 2 در این شرکت گفت: در نتیجه تلاش های مجدانه مهارگران سختکوش و غیرتمند شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تجهیزات و ضایعات دکل حفاری 95 فتح به نحو مناسب از کانون آتش تخلیه و دهانه چاه پاکسازی گردید.

سپهری گفت: این عملیات پیچیده و  کاملا فنی و  پر مخاطره ، اساسی ترین گام در راستای اجرای برنامه مهار چاه به روش کشتن چاه از سطح (TOP KILL) است که امروز پس از چند روز کار مداوم و شبانه روزی در زیر آتش سوزان و پاشش پرحجم آب تحقق یافت.

 وی افزود: با به سرانجام رسیدن این عملیات  کاملا تخصصی و مستقیم شدن آتش ناشی از فوران نفت و گاز و حذف شعله های پیرامونی، مهار و کنترل فوران چاه وارد فاز بعدی شد.

 سپهری اظهار کرد: در این مرحله با بررسی وضعیت دهانه چاه و بکارگیری تجهیزات ویژه در عمل با آماده سازی ابزار سطحی، تجهیزات اسنیفر و استینگر و بهره گیری از پمپ های فشار قوی برای تزریق سیال سنگین حفاری اقدام به مهار چاه از طریق خطوط ارتباطی سیال، آخرین مرحله کار اجرا و چاه ایمن سازی خواهد شد.

 مدیرعامل و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید – 2 در شرکت ملی حفاری ایران گفت: همسو با اجرای این عملیات، حفر دو حلقه چاه امدادی با کاربست دستگاه های حفاری سنگین 93 و 94 فتح ناوگان شرکت نیز ادامه دارد.

 گفتنی است؛ چاه 147 رگ سفید – 2  هفتم آبان ماه گذشته در حین حفاری بوسیله دکل حفاری 95 فتح دچار فوران گاز و آتش سوزی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه