English

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

قاتل درختان به کاشت نهال محکوم شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متهمی که ۶ اصله درخت بلوط را آتش و کت زده بود به کاشت ۲۰ اصله درخت جنگلی در محل وقوع جرم محکوم شد.

قاتل درختان به کاشت نهال محکوم شد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، سید اسدالله هاشمی در نخستین هفته از آذرماه ۹۶ با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از کشاورزان شهرستان دنا بخش پاتاوه ۶ اصله درخت بلوط را در منطقه حفاظت شده دنا آتش و کت زده بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه این متهم ۵ اصله از این درخت‌ها را آتش و یک اصله دیگر را کت زده بود گفت: برای متهم پرونده ای تشکیل و به همراه مستندات به مراجع قضایی شهرستان دنا ارسال شد.

هاشمی ضمن تشکر از دیدگاه خوب و قابل تقدیر زیست محیطی رئیس شعبه اول دادگاه کیفری ۲ شهرستان دنا افزود: پس از پایان رسیدگی در مراجع قضایی محکوم علیه به کاشت و آبیاری ۲۰ اصله درخت جنگلی و یا گونه‌های مرتعی در محدوده نیم هکتاری محل وقوع جرم و یا در محل دیگر به تشخیص شاکی محکوم شد.

وی اظهار داشت: متهم مکلف شده است پس از کاشت, به مدت ۲ سال آبیاری و محافظت از این درخت‌ها را بطور مستمر انجام دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در پایان افزود: در راستای نظارت بر اجرای این حکم مأمورین محیط زیست نیز مکلف شدند نحوه اجرای حکم و نگهداری از این درخت‌ها را در ۲ سال طی صورتجلسه ای به اجرای احکام کیفری گزارش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه