English

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

هر گونه ساخت و ساز در زمین های نسقی ممنوع است

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جلسه پیرامون اراضی منطقه چاف و چمخاله شهرستان لنگرود با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز در زمین های نسقی ممنوع است، گفت: صدور هر گونه پروانه جهت ساخت و ساز در این اراضی توسط شهرداری ها تا تعیین تکلیف نهایی آنها ممنوع است.

هر گونه ساخت و ساز در زمین های نسقی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، علی خاوری با بیان اینکه یکی از وظایف راه و شهرسازی در استان ها تهیه طرح جامع برای هریک از شهرها با توجه به ضوابط و استانداردهای مصوب و تعیین ضوابط و استانداردها برای تهیه نقشه های هادی و اعلام آن به وزارت کشور می باشد اظهار کرد: بعد از تهیه طرح های هادی و جامع اگر اراضی داخل محدوده باشد اراضی ملی است و منابع طبیعی موظف است اسناد آن را انتقال دهد.

وی افزود: بعد از اینکه چاف و چمخاله به شهر تبدیل شد از سال 89 تاکنون 548 هکتار از اراضی این منطقه را براساس ماده 10 قانون زمین شهری به مالکیت دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن درآوردیم و 120 هکتار دیگر جهت اخذ سند در دست اقدام می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: پیش طرحی برای طرح های هادی چاف و چمخاله آماده شده و پس از تدقیق و تصویب آن در استان این آمادگی را داریم جهت تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری بفرستیم.

وی خاطرنشان کرد: قسمتی از اراضی بعد از انتقال سند از منابع طبیعی مورد تصرف مردم قرارگرفته و قرار شد در یک تصمیم ملی برای کل کشور، اراضی تصرف شده تعیین تکلیف شود.

خاوری گفت: بر اساس قوانین جاری هرگونه ساخت و ساز در زمین های نسقی ممنوع است، هرچند قانونگزار برای ساخت و سازهای قبلی برای دریافت حق انشعاب تاسیساتی تعیین تکلیف کرده ولی بعد از ابلاغ بخشنامه همه دستگاه های اجرایی و عوامل درگیر موظف اند طبق قانون عمل کرده و در غیر این صورت مشمول پیگرد قرار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه