English

آیت‌الله میرعمادی در نمازجمعه این هفته خرم‌آباد:

تشکیل بسیج یک فرمان الهی بود

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:علت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صحنه‌ها و چالش‌های گوناگون فرهنگ بسیجی است.

تشکیل بسیج یک فرمان الهی بود

به گزارش خبرگزاری موج لرستان به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه تقوا سبب گوارا شدن زندگی و گشایش درهای بهشت می‌شود، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) مسلمانان را به سه امر نیکو کردن اخلاق با مردم، مهربانی‌کردن با همسایگان و احترام و اکرام به همسران دعوت نموده و بیان فرمودند که هر کسی که این سه عمل را انجام دهد بدون حساب وارد بهشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین مناسبت هفته پیش‌رو سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در پنجم آذرماه به فرمان امام خمینی(ره) است، تشکیل بسیج یک فرمان الهی بود که با درایت، هوشیاری و دوراندیشی امام راحل برای خنثی‌کردن توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در لرستان بسیج را مجموعه‌ای از نیروهای مومن، مخلص، انقلابی و ولایت‌مدار عنوان و تصریح کرد: بسیج همواره در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی ایران حاضر بوده و از انقلاب در برابر دشمنان داخلی و خارجی محافظت کرده است.

وی یادآور شد: بسیج در چهار دهه انقلاب اسلامی، چهار مسئولیت سنگین را ایفا کرده است، کارنامه بسیج کارنامه درخشانی است و اکنون که 40 سال از عمر بابرکت بسیج می‌گذرد به مرحله کمال رسیده است.

امام جمعه خرم‌آباد حضور بسیج در دفاع مقدس را مسئولیت بزرگ این نهاد در دهه 60 عنوان کرد و افزود: بسیج در دهه 60 در دفاع مقدس حاضر شد و فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه کرد و در طی 8 سال دفاع مقدس، نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشت.

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: در دهه 70 بسیج وارد سازندگی شد و فرهنگ جهادی را پایه‌گذاری کرد، همچنین در دهه 80 بسیج به مقابله با جنگ نرم دشمن برخاست و با جنگ نرم دشمن مقابله کرد و ضمن معرفی اسلام ناب، فتنه داخلی را نیز در نطفه خفه کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با ابراز اینکه در دهه 90، بسیج در دفاع منطقه‌ای شرکت و فرهنگ مقاومت را نهادینه کرد، یادآور شد: فرهنگ بسیجی دیگر مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و اگر در عراق نیروهای حشدالشعبی، در سوریه نیروهای مردمی و در یمن نیروهای انصارالله شکل گرفت، این شکل گیری‌ها به سبب الگوبرداری از نیروی بسیج جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی تصریح کرد: علت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صحنه‌ها و چالش‌های گوناگون فرهنگ بسیجی است، همچنین علت شکست ناپذیری جمهوری اسلامی ایران همین تفکر بسیجی است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه با وجود تفکر بسیجی هرگز تهدیدات دشمن در اراده ملت بزرگ ایران اثر نمی‌گذارد، خاطرنشان کرد: امروز همگی ما می‌بایست تلاش کنیم که تفکر بسیجی را در جامعه حاکم کنیم چرا که تفکر بسیجی همواره راه‌گشا بوده است.

آیت‌الله میرعمادی به پایان یافتن سیطره خبیثه و خلافت خودخوانده داعش در روزهای اخیر اشاره و عنوان کرد: 6 سال پیش مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود فتنه داعش را در منطقه با هدف تجزیه کشورهای اسلامی، شکست جبهه مقاومت و بی‌ثبات کردن نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: مسئله داعش و نقشه داعش طراحی آمریکا و حمایت مالی آل‌سعود و پشتیبانی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده است، داعش توانست بخش عظیمی از سوریه و عراق را اشغال کند و به بدترین جنایت‌ها در این مناطق دست بزند.

وی با تاکید بر اینکه جنایات داعش زخم عمیقی بر پیکره امت اسلامی وارد کرد، افزود: جنایات داعش زخم عمیقی بر پیکره امت اسلامی وارد کرده است که به این زودی‌ها قابل ترمیم نیست.

امام جمعه خرم‌آباد پنج عامل را سبب شکست داعش در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: اولین عامل عنایات خداوند متعال بود، رهبری حکیمانه و خردمندانه مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان نیز عامل دوم پیروزی جبهه مقاومت بود.

آیت‌الله میرعمادی گفت: هدایت مرجعیت شیعه توسط آیت‌الله سیستانی عامل دیگر پیروزی جبهه‌مقاومت بود چرا که این عالم بزرگ با دستوری مبنی بر تشکیل حشدالشعبی و حمایت از نیروهای مردمی باعث پیروزی نیروهای مقاومت شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان فرماندهی سردار دلاور اسلام حاج قاسم سلیمانی را عامل چهارم شکست داعش دانست و یادآور شد: طراحی عملیات‌های گوناگون و طراحی آزادسازی مناطق عراق و شام توسط سردار سلیمانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عامل پنجم اتحاد و انسجام نیروهای مقتدر سوریه و عراق و همچنین گردان‌های فاطمیون، حیدریون و زینبیون و نیروهای ایران اسلامی بود و هماهنگی بین دولت ایران سوریه و روسیه این پیروزی را به وجود آورد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه شکست داعش در منطقه شکست استکبار جهانی بود، تصریح کرد: باید بدانیم خلافت خودخوانده داعش از بین رفت اما تفکر داعش حاکم است و خطر داعش همچنان باقی بوده و لذا بایستی مواظب باشیم و صحنه را ترک نکنیم.

آیت الله میرعمادی با ابراز اینکه غده سرطانی داعش کنده شد اما بوی تعفن آن باقی است و یقینا آمریکا و آل‌سعود و رژیم صهیونیستی دست‌بردار نیستند، یادآور شد: چیزی که می‌تواند باعث استمرار پیروزی در جبهه مقاومت شود این است که مسئله مقاومت، مسئله ولایت‌مداری و مسئله سازش‌ناپذیری باید حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: امروز با شکست داعش آمریکا دچار خفت و خواری شده است، آمریکایی‌ها باید بدانند جبهه مقاومت تا نابودی شیطان بزرگ آمریکا، در صحنه حاضرند و تا آخر ایستادگی خواهند کرد.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، افزود: در بهار آزادی، جای شهدا خالی است، اگرچه روح این شهدای گرانقدر حاکم و ناظر بر اعمال و رفتار ما است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع الاول، بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) با سکونت اجباری در سامرا در لشگرگاه خلفای بنی‌عباس توانست با سیاست خود شیعه را حفظ نماید.

آیت الله میرعمادی سیاست امام حسن عسکری(ع) را سیاست تولی و تبری مبتنی بر تقیه عنوان و تصریح کرد: این امام همام تلاش کرد محل ولادت امام زمان(عج) مخفی بماند، با شهادت امام حسن عسکری، نهم ربیع الاول سالروز امامت حضرت مهدی موعود است.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: امروز سربلندی و عزت ایران اسلامی به خاطر اندیشه مهدویت است و این اندیشه چیزی جز مبارزه با ظلم و ستم و برقراری صلح و آرامش و حاکمیت اخلاق و معنویت نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه