English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم :

آموزش های مهارتی بیش از۶۰۰۰ بانوی قمی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم : 6 هزار و 307 تن از بانوان قمی درسال جاری مهارت های فنی و حرفه ای را فراگرفتند.

آموزش های مهارتی بیش از6000 بانوی قمی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم درگفتگو با خبرنگارموج درقم گفت: با اشاره به این که آموزش های مهارتی در 2 بخش مراکز دولتی و آزاد برگزار می شود افزود: 2 هزار و 521 تن از بانوان قمی در مراکز دولتی بیش از 90 حرفه آموزشی را فراگرفتند.

وی افزود: این آموزش ها شامل کیف دوزی، کاربر گیاهان دارویی، پرورش قارچ دکمه ای، تولید میوه خشک در منزل، قالی باف تابلویی، برنامه نویس Linu، روبان دوزی، خوشنویسی روی سنگ های قیمتی، مهارت تشکیل تعاونی، گوهر تراشی، مهندسی در توسعه وب سایت ها، مدیر سرویس دهنده های مایکروسافت، سرمه دوز سنتی و سایر رشته هاست.

احمد عطارنیا ادامه داد: در همین راستا یک هزار و 698 بانوی قمی در قالب 248 هزار و 472 نفر ساعت در کارگاه های ثابت شهری، 23 تن در قالب سه هزار و 396 نفر ساعت در دوره های پیشرفته دانشگاهی، 419 تن در قالب 59 هزار و 661 نفر ساعت در شعب شهری و 93 تن در قالب سه هزار و 933 نفر ساعت در دوره های آموزشی صنایع و صنوف شرکت کردند.

وی با اشاره به توسعه آموزش ها ویژه بانوان روستایی گفت: 28 هزار و 552 نفر ساعت دوره آموزش روستایی برای بانوان بخش های پنجگانه استان قم برگزار شد که در آن 174 تن از زنان روستایی در رشته های امور اداری، صنایع دستی(بافت)، طراحی و دوخت و کشاورزی (امور باغی و زراعی) موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم گفت: در ندامتگاه های استان قم نیز 2 هزار و 100 نفر ساعت آموزش ویژه بانوان در رشته های صنایع دستی (دوخت های سنتی، طلا و جواهر سازی)، صنایع نساجی و طراحی و دوخت ارائه شد.

وی با بیان این که آموزش ها در سکونت گاه های غیر رسمی نیز ارائه شده است گفت: 77 تن از بانوان در قالب سه هزار و 850 نفر ساعت در سکونت گاه های غیر رسمی و 17 تن از بانوان در قالب 2 هزار و 155 نفر ساعت به صورت کارآموزی در محیط کار واقعی آموزش ها را فراگرفتند.

عطار نیا، به ارائه مهارت های فنی در آموزشگاه های آزاد اشاره کرد و گفت: سه هزار و 786 تن از بانوان در 206 آموزشگاه در سطح شهر مهارت ها را دریافت کردند.

وی ادامه داد: این آموزش ها در 23 رشته از جمله امور مالی و بازرگانی، عمران، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، طراحی و دوخت، مراقبت زیبایی، هنرهای تجسمی و هنرهای تزیینی در قالب 120 حرفه آموزشی ارائه شد.

وی با تاکید بر این که کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی بهترین راهکار اشتغال بانوان در جامعه است گفت: مهارت ‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه می ‌تواند بهره‌ گیری مفید از نیروی کار فعال جامعه و میزان تولید را افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی