English

استاندار اصفهان تاکید کرد:

توانمند سازی و ارتقای ظرفیت های زنان در ایجاد کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد

رسول زرگرپور اظهار داشت: اتاق بازرگانی، شهرک علمی و تحقیقاتی و سازمان فنی و حرفه ای باید برنامه های مدون، مشخص و مستمر خود را در راستای توانمندسازی، کارآفرینی، ایده پردازی و استفاده از ایده های بانوان برای ایجاد کسب و کار و ارتقای خلاقیت ارائه کنند.

توانمند سازی و ارتقای ظرفیت های زنان در ایجاد کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رسول زرگرپور در سی و یکمین جلسه ی ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان، در خصوص مصوبات دهگانه ی وزارت کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی و در راستای ظرفیت ها و طرح های کارآفرینی زنان در استانها، اظهارداشت: وضعیت اشتغال بانوان در استان اصفهان نسبت به دیگر استان ها بهتر است ولی مفهوم آن وضعیت مطلوب در این بخش نیست.

استاندار اصفهان تصریح کرد:  اصفهان از یک بلوغ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بالایی برخوردار است و همین موضوع باعث شده است که بانوان در این استان در جایگاه برتری قرار گیرند و امید به زندگی، مشارکت اقتصادی و ظرفیت های اشتغال زنان در این استان بالاتر از دیگر استان ها باشد.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش خود برای توانمند سازی و ارتقای ظرفیت های زنان قرار دهیم، افزود: توانمندی سازی زنان از ایجاد مکان های اختصاصی و تفکیک فعالیت ها از جمله ایجاد مرکز رشد و شتابدهی کسب و کار زنان موثرتر خواهد بود چرا که در صورت عدم توانمندسازی ایجاد این مراکز نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

زرگرپور از اتاق بازرگانی، شهرک علمی و تحقیقاتی و سازمان فنی و حرفه ای خواست که برنامه های مدون، مشخص و مستمر خود را در راستای توانمندسازی، کارآفرینی، ایده پردازی و استفاده از ایده های بانوان برای ایجاد کسب و کار و ارتقای خلاقیت ارائه نمایند تا اگر نیازمند حمایت مالی و معنوی باشد، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به پیشنهاد مدیرکل بانوان و امور خانواده ی استانداری در خصوص اختصاص بازارهایی برای فروش تولیدات بانوان، اظهارداشت: در خصوص فروش تولیدات مشاغل خانگی مشکلات اساسی وجود دارد بطوری که از یک طرف بر توسعه ی این مشاغل تاکید می شود و از طرف دیگر محل فروش این محصولات مغفول مانده است.

زرگرپور بر ایجاد مراکزی برای فروش محصولات مشاغل خانگی که بالای 90 درصد محصولات توسط بانوان تولید می شود تاکید کرد و افزود: دفتر امور اقتصادی استانداری باید این موضوع را از طریق شهرداری ها پیگیری نماید.

استاندار اصفهان افزود: برای تحقق این امر می تواند از غرفه های موجود در بازارهای روز، ایجاد بازارهایی در محل های عمومی از جمله پارک ها، فرودگاه ها و ... استفاده نمود.

رسول زرگرپور در ادامه بر ایجاد جلسات توجیهی برای بانوان بمنظور اخذ تسهیلات بسته های حمایتی دولت تاکید کرد و افزود: باید نحوه ی استفاده از این تسهیلات برای بانوان فعال اقتصادی تشریح شود تا جایگاه خود را در بسته های حمایتی و رونق دولت مشخص نمایند.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه بانوان در فعالیت های مربوط به گردشگری و بوم گردی به خوبی ورود پیدا کرده اند، افزود: نوع این کار با پتانسیل ها، ظرفیت ها، ماهیت و فطرت بانوان همخوانی دارد و باید تشکل های اختصاصی را برای توانمندسازی زنان و توسعه ی فعالیت ها در این زمینه راه اندازی نماییم.

در ادامه ی جلسه استاندار اصفهان در خصوص طرح و بررسی مشکلات شرکت صنایع گیتی پسند، اظهارداشت: مدیریت استان بر حل مشکلات این شرکت تاکید دارد چراکه گروه صنایع گیتی پسند یک شرکت تولیدی است و اشتغال و ارزش افزوده ی بالایی را ایجاد کرده است ولی باید مشکلات در قالب یا راهکار معقول برطرف شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه شرط اول برای اخذ تسهیلات این است که طرح خروج از بحران این شرکت تصویب شود، افزود: برنامه ی مدون این شرکت برای خروج از بحران باید تهیه و در کارگروه تخصصی بررسی شود و در صورت تایید این برنامه تسهیلات لازم برای این شرکت در نظر گرفته خواهد شد.

در این جلسه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت های صورت گرفته ی خود را در قالب سه محور ارائه کرد که استاندار اصفهان ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته اظهارداشت: یکی از 5 رویکرد اساسی اقتصاد مقاومتی دانش بنیان بودن اقتصاد مقاومتی است که مراکز دانشگاهی و پژوهشی و تحقیقایی جایگاه بسیار مهم و بالایی را در این خصوص دارند.

استاندار اصفهان اظهارداشت: از دانشگاه صنعتی بعنوان یکی از دانشگاه های استان که در رنکینگ بین المللی جایگاه ویژه ای دارد انتظار می رود که در رابطه با تحقق دانش بنیان نمودن اقتصاد مقاومتی کمک نماید و گزارش ارائه شده نشان دهنده این همکاری می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه