English

در مشهد مقدس؛

بیش از دو هزار بیمار کلیوی نیازمند خدمات دیالیزی هستند

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود 2 هزار و 200 بیمار کلیوی در مشهد نیازمند خدمات دیالیزی هستند.

بیش از دو هزار بیمار کلیوی نیازمند خدمات دیالیزی هستند

به گزارش خبرگزاری موج،مرتضی‌ طالبی ‌امروز به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی، در همایشی درخصوص آگاهی جامعه با بیماری‌های کلیوی که در تالار ابن‌سینا برگزار شد، با بیان اینکه «مهم‌ترین کار در حوزه بیماری‌ها پیشگیری از بیماری است»، اظهار کرد: شناسایی سریع بیماران و توسعه زیرساخت‌ها برای پیوند کلیه جزو نیاز‌های اساسی افراد مبتلا به بیمار‌ی‌های کلیوی است.

وی اضافه کرد: درخصوص تامین نیروی متخصص فعالیت‌ها به صورت مناسب انجام شده است و برای جایگزین‌کردن دستگاه‌های فرسوده با دستگاه‌های جدید، مطابق با استاندارد‌های روز قرار داریم. با کمک دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و خیرین حدود 150 دستگاه دیالیز تا کنون تهیه ‌شده است.

طالبی با اشاره به اینکه «خدمات به بیماران دیالیزی در 41 مرکز انجام می‌شود»، افزود: حدود 600 تخت دیالیز در این مراکز برای بیماران وجود دارد. با وجود این آمار مشکلات زیادی مانند انجام کفایت دیالیز و نیاز‌هایی در خصوص تغذیه و بهداشت بیماران وجود دارد.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در خصوص درمان و پیشگیری از بیماری‌های کلیوی نواقصی وجود دارد که باید برنامه‌ریزی‌های منظمی به صورت علمی انجام شود.

وی  در خصوص کمیته تشکیل‌شده برای بیماران دیالیزی گفت: در سال گذشته کمیته‌‌ای برای بررسی و درمان بیماری‌های کلیوی تشکیل شد که اهداف این کمیته جدا از بحث پیشگیری از بیماری‌های کلیوی و...، بررسی وضعیت فنی مراکز دیالیز است. امیدواریم در آینده نتایج مثبتی را درخصوص کاهش و پیشگیری از بیماری‌های کلیوی شاهد باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه