English

همزمان با طلوع سومین روز از ماه ربیع الاول؛

پرچم سبز رضوی بر فراز گنبد منور امام رضا(ع) به اهتزار در می‌آید

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: پس از 63 روز عزاداری، در سومین روز از ماه ربیع‌الاول، پرچم سیاه گنبد ملکوتی حرم امام رضا (ع) تعویض و پرچم سبز آستان قدس رضوی جایگزین آن می شود.

پرچم سبز رضوی بر فراز گنبد منور امام رضا(ع) به اهتزار در می‌آید

به گزارش خبرگزاری موج، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: پس از 63 روز عزاداری، در سومین روز از ماه ربیع‌الاول، پرچم سیاه گنبد ملکوتی حرم امام رضا(ع) تعویض و پرچم سبز آستان قدس رضوی مزین به آیه شریفه «نصر من الله و فتح قریب» جایگزین آن می شود.

سید خلیل منبتی تصریح کرد: در این آیین که با حضور خادمان حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار خواهد شد، پرچم سیاه که به نشانه عزاداری اهل بیت(ص) و ادای احترام به ساحت مقدس امام حسین(ع) در ابتدای ماه محرم برفرازگنبد حرم مطهر رضوی برافراشته شده بود، بعد از 63 روز از سوی خادمان سادات حرم مطهر با پرچم سبز آستان قدس رضوی تعویض می شود.

وی گفت: در طلوع صبح سوم ماه ربیع‌الاول نقاره خانه حرم مطهر نیز شروع به نواختن کرده و پوشش ضریح مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نیز تعویض می‌‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین(ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوشی آن در ماه‌های محرم و صفر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی