English

رییس کمیسیون علمی و فناوری شورا مطرح کرد

دانشگاه یاسوج الگوی موفق در آموزش عالی

دانشگاه یاسوج از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان الگوی موفق در رسیدن به شاخص‌های آموزش عالی شناخته شد.

دانشگاه یاسوج الگوی موفق در آموزش عالی

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مجموعه اقدامات و پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه یاسوج جهت تعیین سهم هر دانشگاه از اجرای نقشه جامع علمی کشور با دعوت از ریاست دانشگاه یاسوج مورد ارزیابی قرار گرفت.

بکایی رییس کمیسیون علمی و فناوری شورا با تاکید بر اجرای نقشه جامع علمی کشور به مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها پرداخت، و گفت: بر اساس خواست معظم له نقش هر دانشگاه در اجرای نقشه جامع علمی کشور بایستی مشخص شود.

وی به طراحی طرح آمایش نقشه جامع علمی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در همین راستا و با مشاهده وضعیت موجود دانشگاه‌ها، قرار است دانشگاه‌هایی که توانسته‌اند در زمان مناسب وضعیت خود را بهبود بخشیده و به شاخص‌های نقشه جامع نزدیک شوند به عنوان الگوی موفق معرفی شده و پایلوت این طرح قرار گیرند.

بکایی ادامه داد: دانشگاه یاسوج از جمله دانشگاه‌هایی است که در دو سال گذشته توانسته نقش خود را در تحقق نقشه جامع علمی کشور به خوبی به نمایش بگذارد و به همین جهت از رییس دانشگاه یاسوج دعوت شد تا با ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد دانشگاه یاسوج، مدیران دانشگاه‌ها و کارشناسان حوزه آموزش عالی را با سیر مدیریتی این تغییرات آشنا کنند.

رییس کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: امیدواریم با ارائه گزارشی مفصل و تشریحی از موفقیت‌های دانشگاه یاسوج به شورای عالی انقلاب فرهنگی و معرفی این دانشگاه بعنوان الگوی موفق در رسیدن به شاخص‌های آموزش عالی، دانشگاه یاسوج را در رسیدن به اهداف عالی تر حمایت و تقویت نماییم.

رحیمی با معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و پتانسیل‌های سرشار استان، آماری دقیق از وضعیت دانشگاه در حوزه‌های مختلف ارائه داد.

رییس دانشگاه یاسوج با بیان موفقیت‌های متعدد و مختلف دانشگاه در سالهای ۹۴ و ۹۵، به بیان افتخارات و دستاوردهای دانشگاه پرداخت و جایگاه دانشگاه یاسوج در منطقه ۷ کشور و درصد مدارک تولید شده در مجلات و توزیع مقالات دانشگاه یاسوج را تشریح کرد.

رحیمی سه رویکرد تقویت و ایجاد زیر ساخت‌ها، اعمال حمایت‌ها و تشویق‌ها، پایش و جهت دهی مناسب را از ارکان سیاست گذاری در حوزه آموزش و پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج عنوان کرد، و و بیان داشت: حرکت در مسیر نقشه جامع علمی کشور و برنامه راهبردی دانشگاه یک ضرورت است و تصویب طرح جامع مطالعات نیروی انسانی دانشگاه در هیات امنا گامی مهم در طی این مسیر بود.

رییس دانشگاه یاسوج همچنین اذعان داشت: در حوزه تقویت و ایجاد زیر ساخت‌ها اختصاص ۶۰۰۰ متر مربع به آزمایشگاه مرکزی، خرید تجهیزات تحقیقاتی با فناوری بالا، بهسازی و تجمیع آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و همچنین افزایش بودجه سهم پژوهشی از جمله اقدامات مؤثر بوده است.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در زمینه پژوهش و فناوری، گفت: تدوین آیین نامه اجرایی گرنت، تجمیع آیین نامه‌های فرصت مطالعاتی، آیین نامه حمایت ازاستقرار واحدهای فناور در مرکز رشد، آیین نامه تشویق فعالیت‌های پژوهشی و فناوری برجسته، آیین نامه‌های حمایت از چاپ و نشر کتاب و حمایت از همکاری‌های بین الملل و برنامه جامع پژوهش از جمله اقدامات دانشگاه در دو سال گذشته بوده است.

 رییس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه پژوهش و فناوری از برنامه پیش بینی شده برای دانشگاه در چشم انداز ۱۴۰۴ جلوتر است، گفت: این دانشگاه قرار بوده تا آن زمان در لیست ۲۰ دانشگاه برتر کشور قرار گیرد که دانشگاه از رتبه ۲۸ در سال ۹۴ به رتبه ۲۴ در سال ۹۵ و نهایتاً با ده پله صعود به رتبه ۱۴ در سال ۹۶ و در میان دانشگاه‌های جامع کشور دست یافته است.

رحیمی در ادامه بیان داشت: تدوین آیین نامه تشویق فعالیت آموزشی برجسته، اختصاص حدود ۶۰۰۰ متر مربع به فضای کلاس‌های درسی، تجهیز کلاس‌ها به وسایل پیشرفته سمعی و بصری، راه اندازی سیستم ویدیو کنفرانس با واحد مجازی دانشگاه در تهران، اتوماسیون تمام امور آموزشی دانشجویی وهیات علمی اهم فعالیت‌های برجسته صورت گرفته در حوزه آموزش است.

رحیمی در تشریح چشم انداز دانشگاه یاسوج گفت: به دنبال این هستیم که دانشگاه یاسوج به بهترین و برترین دانشگاه در میان دانشگاه‌هایی با سطح جمعیتی متوسط تبدیل شود.

وی تمرکز بر افزایش سطح کیفی زیرساخت‌های رفاهی دانشجویی را در همین راستا اعلام کرد، و گفت: ساخت مجتمع بزرگ رفاهی دانشگاه یاسوج در آیندهٔ نزدیک اتفاق مبارکی است که با توجه به پتانسیل‌های گردشگری استان می‌تواند به شاخص شدن دانشگاه کمک شایانی بنماید.

رییس کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: با در نظر گرفتن مجموعه اقدامات و همچنین ملاحظه آمار و ارقام فعالیت‌های علمی دانشگاه یاسوج و مقایسه آن با دانشگاه‌های مشابه، شایسته است مدیران فعلی دانشگاه یاسوج از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گیرند.

وی اظهار امیدواری کرد که با وجود انسجام مدیریتی خوب در استان دانشگاه یاسوج بتواند نقش خود در تحقق نقشه جامع علمی کشور را بهتر از گذشته ایفا نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه