English

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد خبر داد

ثبت ۶ وقف جدید در نجف‌آباد در سال جاری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت: از اول سال جاری تا کنون در شهرستان نجف آباد 6 وقف جدید به ثبت رسیده است.

ثبت 6 وقف جدید در نجف‌آباد در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین اصغر توسلی همزمان با آغاز دهه وقف در نشست خبری اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون 6 وقف جدید در شهرستان نجف‌آباد ثبت شده که بیشتر این وقف ها برای مساجد بوده اند.

وی درباره موقوفات شهرستان نجف‌آباد گفت: در شهرستان نجف‌آباد 625 رقبه منفعتی و انتفاعی داریم که شامل مساجد، تکیه‌ها هستند همچنین از این تعداد موقوفه موجود 300 مورد از موقوفات شهرستان دارای درآمد هستند که از این تعداد نیات 60 درصد از موقوفات شهرستان مربوط به روضه‌خوانی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اصغر توسلی یکی از دغدغه اداره اوقاف در زمینه وقف را توجه واقفان به نیازهای روز جامعه برشمرد و گفت: در این راستا در اوقاف کمیته‌ای به نام یاوران وقف تشکیل داده تا واقفان نیک اندیش با مراجعه به اداره اوقاف بتوانند در زمینه مورد نیاز جامعه وقف خود را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه دوم استان در موقوفات خاطرنشان کرد: با این وجود شاهد هستیم در شهرستان نجف‌آباد جای بسیاری از وقف‌ها خالی است به‌ خصوص وقف قرآنی که تنها یک مورد در شهرستان نجف‌آباد وجود دارد که با تبلیغات صورت گرفته در این هفته شاهد ثبت دو وقف دیگر قرآنی در شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: در زمینه برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه حدود 60 برنامه در طول سال در 4 بقعه و امامزاده شهرستان برگزار می‌شود، که در برخی از این بقاع و امامزادگان پزشکان به صورت رایگان به ویزیت بیماران می‌پردازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد با اشاره به کسب رتبه اول طرح مودت در استان اصفهان نیز ادامه داد: در سال تحصیلی جاری، 250 بسته فرهنگی تحصیلی در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد که حدود 150 میلیون ریال آن از محل اعتبارات شهرستان تأمین و پرداخت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه