English

استاندار گیلان :

فضایی شفاف و مطلوب برای واگذاری امور پژوهشی به پژوهشگاه‌ها فراهم کنید

استاندار گیلان در نشست شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری گفت: فضایی شفاف و مطلوب برای واگذاری امور پژوهشی به پژوهشگاه‌ها فراهم کنید.

فضایی شفاف و مطلوب برای واگذاری امور پژوهشی به پژوهشگاه‌ها فراهم کنید

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  مصطفی سالاری در این نشست که در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت به مردم کرمانشاه بابت وقایع تلخ ناشی از زلزله اخیر، ابراز امیدواری کرد: انشاء ا... دیگر شاهد چنین اتفاقاتی ناگوار نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد چنین جلساتی تا پایان هفته پژوهش و فناوری و حین برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با این هفته استمرار داشته باشد، خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد توجه به خروجی و هدف نهایی از برگزاری اینچنین نشست‌ها و همایش‌هایی است.

استاندار گیلان یکی از مصادیق بهره‌گیری صحیح از ظرفیت علمی کشور همچون دانشگاه‌ها را ایجاد فضای مطلوب علمی و پژوهشی برای دانشجویان قلمداد کرد و گفت: بایستی به گونه ای عمل کنیم که دانشجویان از بستر پژوهش های دانشگاهی به نوآوری و ابتکار دست یابند و این ابتکار می‌تواند زمینه کارآفرینی و رونق اشتغال را فراهم کند. دکتر سالاری اضافه کرد: این چنین پژوهش‌هایی که مبتنی بر علم و دانش روز دنیا هستند، می‌توانند اثرات مثبت فراوانی برروی جامعه بگذارند. وی همچنین بر کیفیت برگزاری برنامه‌های این هفته اشاره و تأکید کرد: بایستی خلاقانه عمل کنیم چرا که اگر نوآوری و خلاقیت نباشد نمی‌توانیم برای استان رونق اقتصادی و کارآفرینی ایجاد کنیم و کارمان بی‌اثر خواهد بود.

شورای پژوهشی

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر لزوم برقراری پیوند بین دانشگاه و مراکز تحقیقاتی در کشور و بیان اینکه عملکرد این مراکز بایستی به ایجاد تغییر مثبت در زندگی مردم منجر شود، گفت: اگر پیوند خوبی بین مراحل مختلفی که ذکر شد صورت نپذیرد در زندگی مردم تغییر مطلوبی حاصل نمی شود.

باید عملیاتی رفتار کنیم و توان‌مان را مشترکا روی هم بگذاریم

مصطفی سلاری اظهار کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم این نشست‌ها و همایش‌ها اثر بخش بوده که به عنوان مثال توانسته باشیم در پایان سال حداقل در یک حوزه مشخص نظیر کشاورزی اتفاقاتی مثبت رقم زده باشیم، حتی به قیمت اینکه 80 درصد از توان خود را نیز در طول سال به آن حوزه اختصاص داده باشیم؛ باید عملیاتی رفتار کنیم و توانمان را مشترکا روی هم بگذاریم.

فضایی شفاف و مطلوب برای واگذاری امور پژوهشی به پژوهشگاه‌ها فراهم کنید

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دانشگاه ارائه تحصیلات تکمیلی است، گفت: بخش دیگری که اهمیتی به مراتب بیشتر دارد، تولید ثروت و اشتغال است.

استاندار گیلان تاکید کرد: فضایی شفاف و مطلوب برای واگذاری امور پژوهشی به پژوهشگاه‌ها فراهم کنید.

سالاری در پایان سخنانش تأکید کرد: صدا و سیما می‌تواند نقش مؤثر و پیشبرنده برای تحقق این رسالت بزرگ داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه