English

سخنگوی اداره کل انتقال خون گیلان:

ذخایر خون برای کمک به مناطق زلزله زده کشور به حد مطلوب رسیده است

سخنگوی اداره کل انتقال خون گیلان در گفت و گوی اختصاصی با موج گیلان گفت: ذخایر خون و فرآورده های خونی برای کمک به مناطق آسیب دیده زلزله غرب کشور به حد مطلوب رسیده است.

ذخایر خون برای کمک به مناطق زلزله زده کشور به حد مطلوب رسیده است

 گیتی ایزدی پور امروز در گفت و گوی اختصاصی با موج گیلان، از تکمیل ظرفیت ذخایر خون و فرآورده های خونی و ارسال آنها به مناطق آسیب دیده جنوب کشور خبر داد و گفت: از این پس مردم به حالت عادی به پایگاه های انتقال خون استان، مراجعه کنند.

وی با تشکر از مشارکت بی نظیر مردم نیکوکار در اهدای خون طی روزهای اخیر در اداره کل انتقال خون گیلان افزود: از داوطلبان محترم اهدای خون دعوت می شود همچون گذشته با مراجعه منظم و تدریجی به مراکز اهدای خون بار دیگر حامی نیازمندان به خون باشند .

وی با اعلام ساعات کاری پایگاهها در سراسر استان ادامه داد: پایگاه رشت از ۷:۳۰ صبح الی ۱۹:۳۰ و سایر پایگاه ها، از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۴فعال هستند.

به گفته وی، سایر پایگاه های انتقال خون شهرستان های گیلان لاهیجان، بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لنگرود، رودسر نیز در ساعات یاد شده فعال هستند.

به گزارش موج، در پی فراخوان برای اهدای خون به زلزله زدگان کرمانشاه روز گذشته ۸۶۲ نفر از مردم نوعدوست گیلان در پایگاه های مختلف انتقال خون استان پذیرش و از این تعداد ۶۸۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

از این تعداد ۵۹۴ نفر مرد و ۹۴ نفر زن بودند.

مشارکت بانوان ۳۶.۹ درصد بیشتر از روزهای عادی بود.

۲۸۸ نفر اهدا کنندگان گروه های خونی oمثبت و منفی بودند.

۲۱۸ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند ، ۲۶۹ نفر اهدا کننده مستمر و مابقی اهدا کنندگانی بودند که قبلا هم سابقه اهدای خون داشتند.

اهداکنندگان خون می توانند در سایت یاران به نشانی yaran.IBTO.ir برای اهدای خون و پیوستن به باشگاه گروه خونی o منفی ثبت نام کنند.

برای ثبت نام در نوبت دهی اینترنتی نیز به سایت سازمان انتقال خون به آدرسhttp://nobatdehi.ibto.ir/Nobat/DaryaftNobatInterneti4 مراجعه نمایند.

با توجه به موجود بودن و ذخیره خونی کشور  مردم در صورت تمایل برای اهدای خون، پس از ثبت نام‌اینترنتی بر اساس دریافت نوبت به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه