English

فرماندار رودبار:

صد درصد شهرها و ۶۰ درصد روستاهای رودبار گازدار هستند

فرماندار رودبار در نشست بررسی وضعیت گازرسانی به روستاهای این شهرستان با بیان اینکه اکنون صد درصد شهرها و بیش از 60 درصد روستا های رودبار گازدار هستند، گفت: شاخص 22 درصدی گازرسانی روستاهای رودبار در ابتدای دولت یازدهم اکنون به بیش از 60 درصد افزایش یافته است.

صد درصد شهرها و 60 درصد روستاهای رودبار گازدار هستند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، اسماعیل میرغضنفری گفت: وضعیت گازرسانی در ابتدای دولت یازدهم در رودبار 22 درصد بود که مردم نگرانی جدی داشتند، که با گاز رسانی به دو شهر جیرنده و بره سرو براساس شرح وظایف قانون در قالب 4 پیمان گازرسانی به روستاها در حال اجراست  که هم اکنون صد درصد شهرها و  بیشتر از 60 درصد روستاها گازدار هستند که اگر چه با شاخص استان خیلی فاصله داریم ولی جای قدردانی دارد.

میرغضنفری اظهار داشت: رودبار بواسطه نوع ساختار جغرافیایی به گونه ای است که خدمات در آن به سختی انجام می شود و فصل کار بدلیل وضعیت آب و هوایی محدود است.

وی گفت: در بخش های خورگام و عمارلو و مناطق بالادست رحمت آباد و بلوکات سرما را داریم و پیمانکاران گاز خوب کار می کنند ولی به نقطه مطلوب نرسیده اند و در خوشه هرکیان بخش مرکزی با هشت روستا هم هنوز انجام نشده است.

فرماندار رودبار گفت: مردم روستای چیچال در دامنه قله درفک از اینکه به روستایشان گازرسانی می شود خوشحال هستند ولی انتظار بهره برداری امسال را دارند که امیدواریم با بهره برداری از گاز دلهای مردم به وعده های مسوولان با گرم شدن منازلشان در سرمای زمستان گرم شود.

میر غضنفری افزود: برخی از روستاهایی که زیر بیست خانوار جمعیت دارند اگر از کار انقلابی امروز گازرسانی که آغاز شده است بهره مند نشوند بدلیل عدم توجیه اقتصادی در آینده از این نعمت برخوردار نخواهند شد که ما حاضریم برای حل مشکل در صورت وجود ضوابط قانونی، مابه التفاوت الزامات قانونی را از محل اعتبارات تأمین نماییم تا مردم این مناطق هم از موهبت گاز برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از روستاها مناطق مسکونی وجود دارد که در حال حاضر خارج از محدوده طرح هادی قرار گرفته اند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قول مساعدت داده است و انتظار داریم شرکت گاز این مناطق را نیز از گاز برخوردار نماید.

فرماندار رودبار با اشاره به اجرای کارهای خدماتی و عام المنفعه بسیاری از دستگاه ها همانند راه و شهرسازی، بخشداریها، دهیاریها و آبفار گفت: پیمانکاران با هماهنگی بخشداران و همچنین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دستگاه های خدمات رسان از جمله راهداری و آبفار نسبت به عملیات اجرایی اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه