English

فرماندار شفت خواستار شد؛

ساخت ۱۰ پل روستایی در مسیر ایاب و ذهاب روستائیان

نشست بررسی وضعیت عمرانی شهرستان شفت با حضور محمد اکبرزداه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در دفتر فرماندار شفت برگزار شد.

ساخت  10 پل روستایی در مسیر ایاب و ذهاب روستائیان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدرضا محسنی در این نشست با قدردانی از حضور مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در این شهرستان افزود: با توجه به شاخص استان در زمینه اجرای طرح هادی که 30درصد می باشد؛ شاخص شهرستان شفت 25 درصد بوده و در این زمینه نگاه ویژه برای رسیدن به شاخص استانی لازم است.

فرماندار شفت افزود: توسعه زیرساخت ها در مناطق روستایی باعث  افزایش تولید و بهبود شرایط اقتصادی خواهد شد و در نتیجه از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای سنگ فرش 700متری رمپ خروجی روستای گردشگری امامزاده ابراهیم باعث کاهش بار ترافیکی خواهد شد افزود: ساماندهی و اجرای فاضلاب این روستای سیاحتی  و زیارتی یکی از خدمات دولت است که فاز دوم آن نیز انشاالله در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه در سال گذشته 30 کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان از نعمت آسفالت برخوردار شدند افزود : زیرسازی راه های روستایی ناصران، تکرم، آقاسیدیعقوب، کلاشم بالا، بداب، سالک معلم، سفید مزگی، جیرده پسیخان و بقعه آقا میرشمس الدین مژدهه و چند روستای دیگر آماده آسفالت است که بایستی با نگاه مساعد و بهره گیری از پیمانکاران بومی در کوتاهترین زمان انجام گیرد.

محسنی نسبت به انباشت مصالح در پشت پل های آبنمای جیرده و سیاه مزگی نیز هشدار داد و افزود: بنیاد مسکن با ساماندهی رودخانه ها می تواند از تخریب این تاسیسات زیربنایی جلوگیری نموده و مازاد مصالح را نیز در زیرسازی راه های روستایی استفاده نماید که لازم است دریافت مجوز قانونی برای این کار معمول گردد.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبق ابلاغ قانونی می تواند برای شهرهای زیر 25 هزار نفر سند مالکیت صادر نماید از شهرداران شفت و احمدسرگوراب خواست تا بستر مناسب را برای اجرای این کار فراهم نمایند.

فرماندار شفت خواستار ساخت بیش از 10 پل روستایی در مسیرهایی که ایاب و ذهاب روستائیان را تسهیل می نماید؛ گردید و افزود: امیدواریم با رایزنی های انجام شده با بنیاد مسکن ساخت این پل ها تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه