English

رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

تحرک تولید برای رفع بیکاری ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: در بخش دولتی و خصوصی منابع و پتانسیل های مادی و فیزیکی بسیاری همیشه موجود بوده اما متاسفانه متناسب با توسعه ذهنی، فکری و رفتاری ما در مسیر توسعه اقتصادی قرار نگرفته است.

تحرک تولید برای رفع بیکاری ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سید کمال حسینی امروز 22 آبان در مراسم روز ملی صادرات وتجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کردستان ضمن اشاره به اینکه امروز روز صادرات است و باید به پاس زحمات و تلاش های صادرکنندگان ارج نهیم، اظهار کرد: باید فرصت ها را شناسایی کرده و برای از بین بردن مشکلات تمام توان خود را بگذاریم.

وی ضمن اشاره به اینکه برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و زدودن فقر باید مسیر توسعه را هموار کنیم، عنوان کرد: در بخش دولتی و خصوصی منابع و پتانسیل های مادی و فیزیکی بسیاری همیشه موجود بوده اما متاسفانه متناسب با توسعه ذهنی، فکری و رفتاری ما در مسیر توسعه اقتصادی قرار نگرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج، با اشاره به اینکه استانداری و دستگاه های اجرایی باید موازی و همسو برای حل مشکلات بخش خصوصی گام بردارند، بیان کرد: تجارت محرک تولید و اشتغال است و موجب گردش زنجیره قابل ارزش از تولید به صادرات می شود،این مهم نیز زمینه تقسیم کار اجتماعی را فراهم کرده و همچنین تقسیم کار اجتماعی، توسعه اقتصادی، رفاه اجتماعی و امنیت همه جانبه را به ارمغان می آورد.

حسینی در ادامه با بیان این مهم که بایستی فضای اعتماد و امید مردم به آینده شکوفا شود، ذکر کرد: از اقدامات و تصمیمات بدون کارشناسی و بدون اخذ نظر از بخش خصوصی هیچوقت فایده ای نخواهیم دید پس باید همیشه به بخش های خصوصی در راستای توسعه استان توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات غیر نفتی که تا حالا داشته ایم عمدتا در بخش محصولات کشاورزی و مواد خام معدنی بوده است و با پیش بینی های بحران آب در دنیا و رقابت های بازار مواد خام و پیشرفت های تکنولوژی در این بازار رقابتی با رویکرد سنتی و سیاست های تلویحی و موقتی امکان پذیر نیست.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج در پایان خطاب به استاندار کردستان، یادآور شد: برای نجات رفع بیکاری، تحرک تولید ضروری است و باید یک هفته را به بحث صادرات اختصاص دهیم تا بتوانیم گره هایی که در بخش صادرات و واردات است را حل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه