English

افزایش ۲۵ درصدی صادرات غیر نفتی از هرمزگان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه امسال صادرات کالا‌های غیرنفتی از هرمزگان ۲۵ درصد افزایش داشته، گفت: در شش ماه نخست امسال ۷۷۶ میلیون دلار کالای غیر نفتی از هرمزگان صادر شده است.

افزایش ۲۵ درصدی صادرات غیر نفتی از هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، محمد عباسی افزود: هدفگذاری امسال هرمزگان دو میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است که تا کنون ۴۶ درصد آن محقق شده است.

وی گفت: پیش از این هدفگذاری صادرات امسال هرمزگان یک میلیارد و ۵۵۲ میلیون دلار بود که با توجه به ظرفیت‌های هرمزگان به دو میلیارد دلار افزایش یافت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: سنگ گچ، سنگ مس، آهن و محصولات کشاورزی از مهمترین کالا‌های صادراتی استان است که به کشور‌های امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند و عمان صادر می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه ۲۹ مهر روز ملی صادرات نامگذاری شده است گفت: به همین مناسبت از ۲۵ واحد صادراتی نمونه در استان تجلیل می‌شود. وی افزود: یک واحد صادراتی هم امسال به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز گفت: کمک به تجار، بازرگانان و وادحد‌های تولیدی صادراتی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی، بازپرداخت سود تسهیلات بانکی، کمک به راه اندازی مراکز فروش و بازاریابی محصولات صادراتی ایرانی در بازار‌های هدف از جمله مشوق‌هایی است که در بسته حمایتی صادرات غیر نفتی در نظر گرفته شده است.

محمد میری افزود: پرداخت بخشی از هزینه‌های ثبت نشان‌های تجاری ایرانی در بازار‌های هدف و کمک به تبلیغات و بازاریابی در حوزه صادرات از دیگر مشوق هاست.

پارسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از هرمزگان صادر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه