English

قبل از ظهر امروز

چرا «سورنا ستاری» به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد

بعد از سفرهای سورنا ستار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد او برای چندمین‌بار امروز به این سفر کرد.

چرا «سورنا ستاری» به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، قبل از ظهر امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور وارد گچساران شد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در جلسه‌ای با حضور دانشگاهیان، مسوولان نفت و نخبگان صنعتی استان و شهرستان گچساران شرکت کرد.

نماینده مردم گچساران و باشت قبل از این در جلسه ستاد تدوین برنامه‌های ۴ ساله آموزش عالی در محل دانشگاه آزاد گچساران که با حضور مسوولان برگزار شد، با گلایه از کندی روند احداث پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: وجود پارک علم و فناوری برای کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص شهرستان گچساران ضروری است.

تاجگردون با بیان اینکه راه‌اندازی پارک علم و فناوری و مراکز رشد در بخش آموزش عالی موجب ایجاد اشتغال و توسعه منطقه می‌شود، افزود: جامعه علمی را نمی‌توان معطل گذاشت و حق مردم استان دارد، تضییع می‌شود، امروز اعلام می کنم اگر هر چه سریعتر این پارک (علم و فناوری) در یاسوج راه اندازی نشود آن را در گچساران احداث خواهم کرد و فردا از این بابت گله‌ای نباشد.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به اهمیت دانستن وجود پارک علم و فناوری از نیاز احداث منطقه ویژه علم و فناوری در گچساران، اظهار داشت: تولید روزانه ۶۳۵ هزار بشکه نفت در گچساران احداث پارک علم و فناوری ضروری است.

تاجگردون با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان تاکید کرد: احداث منطقه ویژه علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برای استان و شهرستان گچساران نیاز ضروری است.

به گزارش موج، ساخت پارک علم و فناوری در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران همواره یکی از دغدغه‌های نماینده گچساران و باشت به دلیل تاثیر این پارک بر اشتغال‌زایی بود  و امروز سورنا ستار برای چندمین بار برای این مسئله به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

با وجود اینکه قرار بود ساختمان پارک علم و فناوری استان در دانشگاه یاسوج در سفر قبلی سورنا ستار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شود، اما او در جمع مدیران کهگیلویه و بویراحمد از آماده نشدن پارک علم و فناوری این استان انتقاد کرد و گفت: هیچ عذر و بهانه ای از مسئولان این استان برای راه اندازی نشدن این پارک پذیرفتنی نیست.

معاون رئیس جمهور خطاب به مسئولین استانی حاضر در آن جلسه، گفت: باید تاسف خورد به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که پارک علم و فناوری ندارد، چرا ۱۰ سال مردم را الاف کردید و اگر واقعا اراده‌ای نیست، بگویید تا مردم تکلیف خود را بدانند چرا موضوع را یکسره نمی‌کنید، و اگر نمی‌توانید تا یک نفر دیگر را برای این کار بیاوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • omid

    تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنبال کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد . صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال ۹۲ در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند چون از نظر مبانی اسلام خود اختراع یک دارایی است و نه یک فعالیت علمی !

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی