English

در جلسه تنظم بازار خوزستان بررسی شد

عدم ثبات قیمت گوشت قرمز در خوزستان/ دو میلیون قرص نان در مرزهای شلمچه و چذابه توزیع شد

در جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان به بررسی مصرفی گوشت قرمز و مشکلات مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از نگاه مسوولین ذیربط پرداخته شد.

 عدم ثبات قیمت گوشت قرمز در خوزستان/ دو میلیون قرص نان در مرزهای شلمچه و چذابه توزیع شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، جلسه تنظیم بازار (21 آبان) با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت، اتحادیه مرغداران، انجمن حمایت از مصرف کننده و تولید کننده ، و معاونین و مدیران سازمان و ادارات کل تابعه، در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزارشد.

نوراله حسن زاده رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان،  در این جلسه عنوان کرد: در چهار ماه گذشته قیمت کالاهای اساسی از جمله، روغن، گوشت مرغ و حبوبات از نوسانات بسیار کمی برخوردار بودند و خوشبختانه ثبات قیمت را در بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم شاهد بودیم.

در ادامه این جلسه محمد مشکورزاده معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، با اشاره به عدم ثبات قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: کمبود شبکه توزیع در سطح استان به خصوص کلانشهر اهواز علت اصلی این موضوع است.

وی ادامه داد: حدود ۱۵ فروشگاه های زنجیره ای در اهواز فعالیت دارند که به دلیل عدم اطمینان از فروش، هفته ای ۵ تن گوشت قرمز را عرضه می دارند با هماهنگی های لازم می توان گوشت قرمز بیشتری را وارد مرکز استان کرد و توسط این فروشگاه ها به فروش رساند.

مشکور زاده افزود: بیش از ۲ هزار رأس گوساله در مجتمع های پرورشی استان موجود می باشد ولی به دلیل خرید غیر نقدی قصابی ها خرید توسط آنها کم صورت می گیرد.

همچنین در این جلسه مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه بیان داشت: سالانه ۶۵۰ هزار رأس دام سبک و ۶۵ هزار رأس دام سنگین در کشتار گاه ها ذبح و حدود ۱۸ هزار تن گوشت گاو و گوسفند در استان تولید می شود.

کنارکوهی با اشاره به این موضوع؛ که کاهش تولید مولد شایعه ای بیش نیست افزود: افزایش قیمت گوشت و کاهش توان خرید مردم، افزایش مصرف گوشت منجمد وارداتی به دلیل صرفه اقتصادی، افزایش میزان مصرف گوشت سفید در مقابل گوشت قرمز و صادرات دام از جمله عوامل مهم کاهش کشتار دام در استان می باشند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام در ادامه جلسه گفت: در سال جاری اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان بیشترین توزیع گوشت مرغ را در بین استان ها به خود اختصاص داد که همین امر باعث تعادل قیمت مرغ در سطح استان شد.

هادی سلامات اضافه کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار تن گوشت مرغ منجمد و ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد در سردخانه های استان موجود می باشد و آمادگی آن را داریم که مرغ مازاد استان را به صورت ۲۰ درصد نقد و ۸۰ درصد نهاده خریداری کنیم.

مدیر کل تعاون روستایی استان نیز با بیان اینکه برای ایام عید قرار بود پرتقال تامسون در بازار استان عرضه شود ولی به دلیل سرما زدگی یک هزار و صد تن پرتقال والنسیا و مصری وارد بازار استان شد افزود: برای روزهای پایانی اسفندماه و ایام عید سال ۹۷ طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است یک هزار و ۵۰۰ تن پرتقال تامسون از شمال، یک هزار تن پرتقال والنسیای جنوب، ۳۵۰ تن سیب درختی زرد و ۱۵۰ تن سیب درختی قرمز وارد استان شود که با بررسی ها و بازدیدهای صورت گرفته تاکنون هیچ مشکلی از این بابت نداریم.

مهدی صیاحی افزود: ۲۵ غرفه تحت نظارت ۵ شرکت که دارای مجوز از اداره تعاون روستایی هستند توزیع میوه را در روزهای پایانی سال جاری و ایام نوروز سال ۹۷ برعهده دارند و در صورت تخلف با آنها برخورد خواهد شد.

نماینده اداره کل غله و بازرگانی استان نیز در پایان جلسه از توزیع بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن اقلام اساسی از جمله آزد، برنج و شکر در  ماه های محرم و صفر سال جاری خبر داد و افزود: ۲ میلیون قرص نان هم در بین مواکب استان به خصوص در مرزهای شلمچه و چذابه توزیع گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه