English

وِیژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان شفت اعلام شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت از برگزاری برنامه های فرهنگی هنری به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خبر داد.

وِیژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان شفت اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مهنا بابایی مقدم اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن بیست و پنجمین دوره بزرگ داشت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های فرهنگی هنری مختلفی در شهرستان شفت برگزارخواهد شد.

وی افزود: بیست و چهارم آبان ماه هر سال به مناسبت درگذشت علامه طباطبایی مطابق تقویم کشور، روز گرامی داشت مقام کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

بابایی افزود: کتاب وسیله ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می ماند و به آیندگان منتقل می شود.

به گفته وی، کتاب محصول تجربه‌ های بشری و خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌ های دراز مدت انسان است و هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و باارزش تر از کتاب نیست.

بابایی مقدم با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های هفته کتاب گفت: هفته کتابخوانی فرصت مناسبی برای پیشرفت وضعیت فرهنگی خانواده ها، تقویت روحیه علمی ودینی نسل سوم این مرزوبوم، بازشدن افق دید آینده سازان برای مشاهده شگفتی های جهان و صعود به قله های بلند آوازه کمال و ارزش های والای انسانی است.

این مسئول تأکیدکرد: دستگاه های فرهنگی پایه گذاران اصلی فرهنگ کتابخوانی درجامعه هستندکه می توانند با طرح برنامه های هدفمند و محتوا محور نوجوانان و جوانان را از گشت و گذارهای بیهوده دردنیای مجازی به سمت حوزه ارزشمند کتاب و کتابخوانی سوق دهند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد آور شد: برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه کتابخوانی، تبلیغات محیطی، نمایش فیلم "تتل و رازصندوقچه" برای دانش آموزان، برگزاری مسابقه نقاشی با همکاری کانون پرورش فکری، اهدای کتاب وتقدیر از فعالان عرصه کتابخوانی از جمله ویژه برنامه های این اداره در هفته کتاب وکتابخوانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه