English

ثبت تصویر یک قلاده پلنگ در شهرستان بندرلنگه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرلنگه گفت: دوربین‌های تله‌ای گروه فعال محیط زیستی تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی را در کوه چَمپِه شهرستان بندرلنگه ثبت کردند.

ثبت تصویر یک قلاده پلنگ در شهرستان بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از محیط زیست شهرستان بندرلنگه، سامان قاسمی افزود: پلنگ دیده شده ماده است و احتمالا جفتی نیز در منطقه دارد.

وی اظهار داشت: تصویر این قلاده پلنگ پنج شنبه شب با دوربین‌های تله‌ای نصب شده در منطقه دو بار در ساعت‌های ۹ و یازده شب ثبت شده است.

رئیس محیط زیست بندرلنگه گفت: این نخستین بار است که تصویر پلنگ در این منطقه ثبت می شود و چند روز پیش‌تر نیز تصویر یک گربه جنگلی بوسیله این دوربین‌های تله‌ای ثبت شده است.

وی گفت: نزدیک به پنج هکتار از منطقه چمپه از سوی فعالان محیط زیستی موسسه حیات وحش میراث پارسیان و کمک مردم بومی با نظرات محیط زیست، محافظت می‌شود.

به گفته قاسمی؛ پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا است و در فهرست جانوران «در معرض خطر انقراض» قرار دارد. طول بدن پلنگ‌ها حدود ۱۶۰ و گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر است و طول دم آن‌ها ۱۱۰ سانتی‌متر است. وزن این پلنگ بعضا تا ۹۰ کیلوگرم و ارتفاع آن تا شانه به ۷۵ سانتی‌متر می‌رسد.

کوه‌های چمپه در ۶۰ کیلومتری شمال بندرلنگه در غرب هرمزگان واقع شده است که در این منطقه حیواناتی مانند قوچ و میش، کل و بز وحشی و در دشت‌های آن جبیر نیز زندگی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه