English

قم در روز اربعین حسینی(ع) به سوگ نشست

همزمان با روز اربعین حسینی، شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزا شد و مردم این شهر با حضور در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) به سوگواری می‌پردازند.

قم در روز اربعین حسینی(ع) به سوگ نشست

به گزارش خبرگزاری موج از قم، در روز اربعین حسینی در شهر قم همچون شهرهای دیگر کشور حال و هوای عزاداری حاکم است و کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر در سوگ شهادت امام حسین(ع) سیاه پوش شد.

شیفتگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از صبح امروز در دسته های سینه زنی و زنجیرزنی حرکت خود را از نقطه های مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) آغاز کرده اند و در غم جانکاه شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند.

پرچم های سیاه برافراشته بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه(س)، خیابان ها و میدان ها و حضور هیات های سینه زن و زنجیر زن سیاه پوش بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از عشق به سید و سالار شهیدان در قم ایجاد کرده و ندای سوزناک «یاحسین ما را نیز به کربلا برسان» جاماندگان اربعین حسینی، اشک را از دیدگان عزاداران جاری ساخته است.

مردم شهر قم که ازشب گذشته  با حضور در مراسم‌های سوگواری به عزاداری پرداخته بودند، امروز نیز خود را به حرم حضرت معصومه(س) رساند و با تشکیل دسته‌های سینه زنی به یاد امام حسین(ع) و اصحابش به عزاداری پرداختند.

مجالس عزاداری در روز اربعین در مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان و تکیه‌های شهر قم در حال برگزاری است و سخنرانان در این مجالس به بیان ویژگی‌های اخلاقی امام حسین(ع) و هدف قیام این امام معصوم می‌پردازند.

مردم عزادار شهر قم از صبح امروز در قالب هیأت‌های عزاداری با حضور در خیابان‌های این شهر به سمت حرم حضرت معصومه(س) در حرکت هستند تا با حضور در این بارگاه مقدس، مصیبت شهادت امام حسین(ع) را به کریمه اهل بیت(س) تسلیت بگویند.

به مناسبت روز اربعین حسینی در بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید و همچنین دفتر مقام معظم رهبری در شهر قم مراسم عزاداری برپا شده است و سخنرانان در این مراسم‌ها درس‌های نهضت عاشورا را تبیین می‌کنند و مداحان به مدیحه سرایی و نوحه خوانی می‌پردازند.

همچنین امروز در مسجد مقدس جمکران نیز مراسم‌های سوگواری شهادت امام حسین(ع) به مناسبت روز اربعین با حضور اقشار مختلف مردم برپا شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه