English

تکمیل راه آهن گیلان، تأکید رئیس جمهوری برای شکل گیری کریدور شمال جنوب را محقق می کند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تکمیل راه آهن گیلان و برقراری خط ریلی رشت - انزلی - آستارا ، دستور و تاکید رئیس جمهوری برای شکل گیری کریدور شمال - جنوب را محقق می کند.

تکمیل راه آهن گیلان، تأکید رئیس جمهوری برای شکل گیری کریدور شمال جنوب را محقق می کند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از مراحل احداث پروژه راه آهن رشت – قزوین  که با حضور استانداران گیلان و قزوین و جمعی از مدیران صورت پذیرفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری، پنج طرح ریلی جزو طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفتند  که نخستین آن، خط ریلی همدان بود که افتتاح شد افزود :  خط ریلی کرمانشاه پروژه بعدی است ، که انشاء ا...  در فرخنده سالروز میلاد حضرت رسول (ص) افتتاح و خط ریلی بعدی نیز از مراغه به ارومیه خواهد رفت .

وی خط ریلی قزوین – آستارا را  فراتر از اتصال چند استان و حتی شبکه سراسری  دانست و افزود : با اجرای این پروژه کریدور شمال - جنوب کشورهای همسایه متصل خواهد شد .

نوبخت افزود: قطعه قزوین به رشت با توجه به تلاش دست اندرکاران جزو برنامه های امسال قرار گرفته و بایدآماده شود  و با توجه به بنادر کاسپین منطقه آزاد و سازمان بنادر و دریانوردی ، این خط ریلی همزمان به سمت بندرانزلی نیز پیش رود  و این ظرفیت بزرگی است که می توانیم محموله های جمهوری آذربایجان و روسیه را از این مسیر به آنها برسانیم.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: در توافقات قبلی بحث بر این بود  که کالایی که از هند و از طریق چابهار وارد کشور می شود را از این مسیر به آستارا و در نهایت جمهوری آذربایجان رسانده تا آنها نیز بتوانند این کالا ها را به روسیه منتقل کنند.

وی بازدید امروز  را بررسی مشکلات فنی و پیگیری ها برای رفع آنها عنوان و ابراز امیدواری کرد که براساس برنامه ریزی ها و آنچه که جزو تعهدات سال جاری است، این قطعه تکمیل و به انجام برسد و استمرار آن به انزلی و آستارا دنبال شود.

نوبخت به برگزاری اجلاس سه جانیه تهران با حضور روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان در دهم آبان ماه جاری و و توافقات صورت گرفته میان روسای جمهور این 3 کشور جهت تسهیل در اجرای کریدور شمال و جنوب اشاره کرد و افزود: همه همت ما بر این است تا بتوانیم از ظرفیت های فنی پیمانکاران داخلی استفاده کنیم.

دکتر نوبخت1

 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تکمیل راه آهن گیلان و برقراری خط ریلی رشت - انزلی - آستارا ، دستور و تاکید رئیس جمهوری برای شکل گیری کریدور شمال - جنوب را محقق می کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه هم موظف شده نیازهای اعتباری را تامین کند در طی بازدیدهای گذشته ای که داشتم، اکنون پیشرفت کار را به خوبی احساس می شود و امیدواریم شاهد به ثمر نشستن تلاش ها برای رفاه بیشتر مردم کشورمان باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پرداخت حدود 78 درصد از اعتبارات مورد نیاز پروژه راه آهن رشت - قزوین بر اساس گزارش 7 ماهه سال جاری گفت: از نطر مالی برای این پروژه هیچ مشکلی نداریم و آخرین تخصیصی که 90 میلیارد تومانی بود، صادر شد و باید به این خط ریلی با توجه به آثاری که درراستای توسعه ایران و همچنین برای منطقه و کشورهای همسایه و آثار مثبت آن از لحاظ سیاست بین الملل در تقویت روابط با کشورهای همسایه ، توجه شود.

 نوبخت در خاتمه سخنانش گفت: امیدوارم شاهد شنیده شدن سوت قطار در گیلان و برقراری خط ریلی در این مسیر بوده و  پیام توسعه را به گوش همگان برساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه