English

روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در نفت و گاز مسجدسلیمان تولید می شود

حضور پررنگ سازندگان در نهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان نویدبخش تأمین قطعات پرمصرف صنعت نفت در بازار داخلی است.

روزانه 250 میلیون فوت مکعب گاز در نفت و گاز مسجدسلیمان تولید می شود

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، قباد ناصری در نشست خبری دومین روز نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان راهبری مخازن گازی ژوراستیک مسجدسلیمان - بنگستان لب سفید - بنگستان کارون - بنگستان قلعه نار و مخزن کوه آسماری را برعهده دارد.

 ناصری گفت: توسعه و تولید از این مخازن برنامه ریزی شده ولی در مخازن بنگستان کارون و همچنین مخزن کوه آسماری به مرحله ی اجرا نرسیده است  .

وی افزود: میزان تولید گاز در این شرکت هم اکنون 250 میلیون فوت مکعب در روز است که بخشی از آن جهت تأمین خوراک مجتمع پتروشیمی رازی ماهشهر ، تأمین خوراک پالایشگاه گاز مسجدسلیمان ، خوراک کارخانه گاز ، گاز مایع 600 اهواز و حدود 27  میلیون فوت مکعب در روز نیز جهت تزریق در میدان نفتی هفتکل مصرف می شود .

وی به ساخت قطعات و تجهیزات نفتی اشاره کرد که توسط سازندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان در حال طراحی و اجرا و جز قطعات پرمصرف هستند که علیرغم مشکلات فراوان و تحریم ها  تا سقف 105 درصد در نیمه نخست سال جاری نفت تولید شدند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان درباره پروژه های پشتیبانی از تولید گفت: همانگونه که تولید برای ما مهم است ، استمرار و پشتیبانی از آن هم از اهمیت بسیاری برخوردار است . بنابراین پروژه های حمایت از تولید هم جزو رئوس و اولویت های اساسی هیأت مدیره این شرکت است . بر همین اصل ، پروژه های مختلفی با اعتبار 166 میلیارد تومان توسط مدیریت های مختلف در قالب شرح نیاز تهیه شده و سپس در هیأت مدیره شرکت تصویب شده است.

وی افزود: بخشی از این پروژه ها شامل احداث مراکز پزشک یاری در واحدهای بهره برداری لب سفید ،  قلعه نار، نفت سفید، هفتکل و هفت شهیدان با اعتبار حدود 5 میلیارد تومان – احداث ایستگاه های ایمنی و آتش نشانی در مجتمع های هفت شهیدان و هفتکل با اعتبار 5/3 میلیارد تومان – خرید 16 دستگاه خودروی ایمنی و آتش نشانی با اعتبار 7/13 میلیارد تومان – تعمیر و بهسازی  9 کیلومتر خط لوله رو زمینی بدلیل افزایش سطح ایمنی با اعتبار 3 میلیارد تومان– ترمیم و بهسازی حدود 21 کیلومتر جاده و پل دسترسی به چاه ها و تأسیسات صنعتی واقع در حوزه  عملیاتی با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد تومان و همچنین خرید و نصب 8 دستگاه الکتروپمپ انتقال نفت و خرید یک دستگاه فرآورش سیار ( MOT ) – طراحی و احداث سیستم اطفای آتش در واحد بهره برداری عنبر با اعتبار 6/3 تومان و برخی پروژه های دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها از آنجایی حایز اهمیت است که بدانیم تمامی حوزه ی عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و تأسیسات فرآورشی و چاه ها و اماکن صنعتی آن در مناطق صعب العبور کوهستانی واقع شده اند که دارای راه دسترسی بسیار سخت و پرپیچ و خم و بعضاً عرض جاده ناکافی و قوس های بسیاری است که چالش های بسیاری را برای همکاران بخش های مختلف خصوصاً در زمان تعمیرات یا حضور اکیپ های عملیاتی-پشتیبانی ایجاد می کند . کسب مجوز اجرای این پروژه می تواند کمک شایانی به پشتیبانی از تولید نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه