English

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور مطرح کرد

۳۷۰ هزار دختر محروم بازمانده از ازدواج در روستاها

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور گفت: حدود ۳۷۰ هزار دختر محروم بازمانده از ازدواج در روستاهای کشور وجود دارد که این دختران دچار مشکلات روحی و روانی هستند.

۳۷۰ هزار دختر محروم بازمانده از ازدواج در روستاها

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، آذر اسماعیلی در سومین نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده که با حضور مشاور معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار مددجو در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۵۶۰ هزار مددجو در مناطق محروم سکونت دارند.

اسماعیلی بیان کرد: حدود ۷۰ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و ۳۰ درصد دیگر زنان به دلیل کارافتادگی مردان، سرپرست خانوار محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به دختران بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی، افزود: حدود ۳۷۰ هزار دختر محروم بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی وجود دارد که این دختران به مشکلات روحی و روانی دچار شده‌اند.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد از خیرین استان کهگیلویه وبویراحمد از استان تهران و فارس هستند.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و اقدامات لازم را  محقق سازیم و تعاملات بین بخشی نیز ضروری است.

اسماعیلی تاکید کرد: کمیته امداد از سال گذشته توجه ویژه  به مناطق محروم را شروع کرده است و سنجش ها و هدفگذاری هایی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به پراکندگی روستاها، بر لزوم تدوین منظومه‌های روستایی تاکید و بیان کرد: باید با هدفگذاری در یک منطقه، اعتبار خاص گرفت و طرح را به  دولت ارائه دهد و می توان تجمیع روستایی را محقق ساخت. ‌استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند پایلوت این حوزه شود.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: مناطق برخوردار بیش از مناطق محروم از منابع و اعتبارات استفاده می کنند و  باید به حوزه مناطق کمتر برخوردار نیز توجه داشت.

به گزارش موج، مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست نیز گفت: تدوین پایلوت محرومیت‌زدایی دهستان زیلایی می‌تواند مشکلات سایر مناطق محروم استان را برطرف کند.

محنایی با بیان اینکه زیلایی تنها منطقه محروم استان نیست، اظهار کرد: خیلی از مکان‌های دیگر مانند زیلایی را داریم که باید از فرصت‌ها استفاده کرد و توسعه این مناطق را رقم زد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه