English

فرماندار ویژه گنبدکاووس؛

برگزاری مراسم متمرکز اربعین حسینی در امامزاده یحیی ابن زید(ع) گنبدکاووس

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: مراسم متمرکز عزاداری اربعین حسینی در امامزاده یحیی ابن زید(ع) گنبدکاووس برگزار می‌شود و بیش ۳ هزار نفر از شهرهای شرق استان گلستان به صورت پیاده‌روی به امامزاده یحیی ابن زید(ع) می‌آیند و عزاداری می‌کنند.

برگزاری مراسم متمرکز اربعین حسینی در امامزاده یحیی ابن زید(ع) گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالقدیر کریمی, ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های اربعین در شهرستان گنبدکاووس در امامزاده یحیی ابن زید(ع)  اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین و تجمع آن, اقتدار و قدرت نظام را به رخ جهانیان نشان می‌دهد.

وی افزود: متولیان نظام جمهوری اسلامی ایران در جهت گسترش و فراهم کردن ملزومات و امکانات اربعین تلاش کنند, زیرا اربعین سبب استحکام و تحکیم پایه اسلام و همدلی مسلمانان می شود.

معاون استانداار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: خون امام حسین(ع), هر ساله در حال جوشش است و حاصل این جوشش, تجمعات بزرگی است که در کشورهای همجوار به ویژه کربلا و عراق دایر می‌شود و این تجمعات سبب به نمایش گذاشتن قدرت اسلام است.

پیاده‌روی اربعین و تجمع آن

کریمی تصریح کرد: با مشارکت مردم گنبدکاووس, در سال جاری بیش از 350 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی جهت زائران پیاده‌روی کربلا اهدا کردند و 70 خادم نیز قرار است در موکب حضرت یحیی ابن زید (ع) شهرستان به زائران خدمات‌رسانی کنند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: هر ساله بیش از 3 هزار نفر از شهرهای شرق استان گلستان به صورت پیاده‌روی به امامزاده یحیی ابن زید(ع) می‌آیند و عزاداری می‌کنند.

کریمی تاکید کرد: امسال در نظر داریم جز پیاده‌روی شهرهای اطراف, برنامه متمرکز عزاداری را در امامزاده یحیی ابن زید(ع) برگزار کنیم تا با این حرکت فرهنگ عاشورایی و فرهنگ اربعین حفظ شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: در سال جاری قرار است از شهرهای علی‌آبادکتول, آزادشهر, رامیان, مینودشت و گالیکش, هموطنان زیادی به صورت پیاده‌روی به طرف امامزاده یحیی ابن زید(ع) اعزام شوند و باید تدابیر لازم برای استقرار و پذیرایی آنان اتخاذ شود.

کریمی یادآور شد: 4 موکب در ابتدای روستاهای اسلام آباد, قونیلی, گدایجه و حسن آباد دایر می‌شود و موکب‌هایی نیز از میدان 17 شهریور تا امامزاده برپا می‌شود و 3 تانکر آب نیز برای استفاده زوار در مسیر پیاده‌روی قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی