English

معاون فرهنگی ارشاد فارس خبر داد؛

حضور بیش از ۲۰ ناشر داخلی در نمایشگاه کتاب

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد اسلامی استان از حضور بیش از ۲۰ ناشر داخلی مطرح جهت شرکت در شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس خبر داد.

حضور بیش از ۲۰ ناشر داخلی در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، مهدی امیدبخش در جمع خبرنگاران گفت: پاییز امسال با ۲ مناسبت مهم حوزه فرهنگی، در حوزه نشر و کتاب روبرو هستیم؛ برگزاری هفته کتاب به مناسبت روز کتاب ۲۴ آبان که با رویکرد تازه فرهنگی این مناسبت را بصورت هفته کتاب از ۲۰ تا ۲۵ آبان برگزار خواهیم کرد که اجرای آن بر عهده موسسات مرتبط فرهنگی با بحث ترویج کتاب و کتابخوانی خواهد بود که تاکنون طرحها و ایده های بسیار خوبی در این زمینه ارائه کرده اند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب، شانزدهمین دوره خود را در شیراز از ۲ آذرماه آغاز خواهد کرد و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد است با توجه به تجربیاتی که طی این سالها از برگزاری نمایشگاه کتاب داشته است همانند دیگر سالها عمل نکند و از توانایی‌ها و ایده‌های اجرایی افراد توانمند در این بخش بهره بگیرد.

امید بخش با اشاره به تاسیس انجمن ناشران و کتابفروشان به عنوان یکی از اتفاقات خوب و موثر در حوزه فرهنگ عنوان کرد: هیات مدیره این انجمن همگی افرادی خبره و با تجربه هستند که از ایشان دعوت کردیم با آسیب‌شناسی ایرادها و نقاط ضعف سایر دوره‌ها در جهت کیفی‌تر شدن نمایشگاه امسال برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی کنند.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه از واسپاری صفر تا صد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس به انجمن‌ها و اتحادیه‌ها خبر داد و افزود: با توجه به تجربیات و دانش اعضا این انجمن اداره کل فقط در بخش حمایتی حضور خواهد داشت و هیچگونه دخالتی در این خصوص نخواهد داشت.

وی در عین حال افزود: در برپایی برنامه‌های جنبی نمایشگاه  هم از همکاری سایر انجمن‌ها و تشکل‌هایی که در این زمینه دارای طرح‌ها و ایده‌های تازه هستند استفاده خواهد شد.

امیدبخش حضور ناشران مطرح داخلی در شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب شیراز را یکی دیگر از تغییرات مهم این دوره برشمرد و افزود: در این دوره از بیش از ۲۰ ناشر داخلی مطرح جهت شرکت در این رویداد مهم فرهنگی دعوت به عمل آمده که برای نخستین بارشاهد حضور مطرح ترین ناشران کتاب کشور در این دوره خواهیم بود.

معاون مطبوعاتی و فرهنگی ارشاد استان در خصوص دیگر تفاوت‌های این دوره نمایشگاه کتاب گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته، تلاش‌مان بر این است که مدت زمان نمایشگاه کتاب را از ۶ روز به ۸ روز ارتقا دهیم چرا که معتقدیم جایگاه فرهنگی شیراز و استان فارس با سایر استانها و شهرهای کشور تفاوت چشمگیری دارد.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب مدت زمان برگزاری این نمایشگاه در تهران ۱۰ روز و در سایر شهرها و استانها ۶ روز اعلام شده است که طبق مذاکرات مفصلی که در خلال برنامه‌های یاد روز حافظ با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز داشتیم، او در خصوص مساعدت در این زمینه قول همکاری داده است.

وی اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی استان بتواند در این دوره به بالاترین سطح کیفی برگزاری دست یابد و شاهد حضور پرشور ناشران، کتابفروشان و علاقه‌مندان در شانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه