English

رئیس بنیاد نخبگان استان قم:

شناسایی استعداد یابی۵۵ هزار دانش آموز استان قم در طرح شهاب با همکاری آموزش و پرورش

رئیس بنیاد نخبگان استان قم:55 هزار دانش آموز استان قم در طرح شهاب با همکاری آموزش و پرورش استعداد یابی، شناسایی و هدایت می شوند

شناسایی استعداد یابی55 هزار دانش آموز استان قم  در طرح شهاب با همکاری آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس بنیاد نخبگان استان قم  به تخصیص بودجه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزی در قالب برنامه  شهاب اشاره کرد و گفت: در سال جاری براساس برنامه ، تمامی دانش آموزان  تا پایه 7 و 6 و تا پایه پنجم به ترتیب در ناحیه دو یک و نواحی جعفر آباد، خلجستان، کهک و ناحیه سه و چهار  بر اساس تفاهم نامه­ی با اداره کل آموزش و پروش، استعدادهای یابی و هدایت می شود.

عضو ستاد اجرایی استانی برنامه ملی شهاب افزود: تدوین برنامه شهاب در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)،سند راهبردی کشور در امور نخبگان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جهت شناسایی و هدایت استعدادهای برتر از دوران اولیه تحصیلی می باشد.

محمد رضایی ادامه داد: برنامه شهاب به منظور شناسایی نامحسوس استعدادهای برتر با نظارت بنیاد نخبگان قم و همکاری آموزش و پرورش برای چهارمین سال دراستان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: شناسایی، هدایت آموزشی، تربیتی، و معنوی مستعدان دوره­ی ابتدایی تا پایان دورۀ آموزش متوسطه و زمینه‌سازی برای استمرار حمایت‌ها در مراحل مختلف برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه‌های ملی و خدادادی و نیز تقویت و ارتقاء و تعالی هویت دینی و ملی مستعدان در دوره‌های تحصیلی به­منظور احساس مسوولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور اسلامی از مهمترین اهداف برنامه شهاب است.

عضو ستاد اجرایی برنامه شهاب با اشاره به شیوه نامه اجرایی برنامه شهاب بیان داشت:تشکیل ستاد اجرایی استانی و کارگروه  تخصصی جزء ضروریات این برنامه به منظور برنامه ریزی، نظارت مستمر بر جذب و شناسایی دانش آموزان مستعد می باشد.

وی افزود: دانش آموزان با توجه به استعداد آنها جهت هدایت و توانمدی به پژوهش سراها، آموزشگاه ها و... معرفی می گردند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم  ادامه داد: به منظور اجرای دقیق این برنامه دوره­ هایی برای آموزش مدیران استان، معلمان، مشاوران، معاونان، و مدیران مدارس مجری به همت اداره کل آموزش و پرورش برگزار می شود که براساس پیش بینی ها حدود 4 هزار نفر از مدیران و معلمان و کارشناسان در دوره­های آموزشی اجرای برنامه شهاب شرکت خواهند کرد.

وی افزود: این برنامه در 650مدرسه ابتدایی و متوسطه با حدود 55 هزار دانش­آموز در پایه­ی چهارم تا هفتم انجام می گیرد.

عضو ستاد اجرایی استانی برنامه ملی شهاب ادامه داد: برنامه شهاب دو سال به صورت آزمایشی در ناحیه یک و  دو آموزش و پرورش استان در مقطع چهارم و پنجم  انجام شد که نتایج مطلوبی از آن حاصل گردیده است. و از سال تحصیلی 95-96 یه صورت برنامه ملی در استان پیگیری می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه