English

مدیرکل دفتر تحقبقات آبفای کشور در بندرعباس تاکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت های تحقیقاتی در رفع چالش های صنعت آبفا

مدیرکل دفتر تحقبقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت آبفای کشور بر ضرورت ایجاد روحیه پژوهشی و حمایت از پژوهشگران و مخترعین در شرکت های آبفا تصریح کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت های تحقیقاتی در رفع چالش های صنعت آبفا

به گزارش خبرگزاری موج از بندرعباس، احمد سیاحی گفت: بایستی از ظرفیت و قابلیت های تحقیقاتی و پژوهشی نیروهای متخصص و نخبه دانشگاه جهت رفع چالش های صنعت آب و فاضلاب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه؛ الان فاضلاب از مسائل جدی زیست محیطی بوده و اجرای شبکه و طرح فاضلاب مدرن هدررفت سرمایه نیست، گفت: کارهای تحقیقاتی زیادی در کشور انجام می شود اما ما به دنبال کارهای تحقیقاتی تاثیرگذاری هستیم که بتواند مشکلات این صنعت را حل کند.

 وی ادامه داد: در همین رابطه برای اولین بار 11 پروژه تحقیقاتی ملی را که در رفع چالش های صنعت آبفا موثر است، طراحی کردیم.  

وی با اشاره به شرایط اقلیمی خاص استان های جنوبی کشور، استمرار خشک سالی، پراکندگی شهرها و روستاها، هزینه بر بودن اجرای طرح های فاضلاب و خطوط انتقال آب طولانی را از جمله چالش های صنعت آب و فاضلاب در این استان ها عنوان کرد.

سیاحی در ادامه گفت: مسئولان فقط مجری نیستند بلکه بازوهای فکری هستند که بایستی برای حل مشکلات پیشنهادات عملی داشته باشند. وی همچنین بر ضرورت کیفیت ساخت و نگهداری از تاسیسات صنعت آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: برای ارزیابی کیفی کالاها شاخص و متری نداریم که باید با ایجاد نرم افزارهای لازم در تامین کالاها و تجهیزات این صنعت کیفیت را لحاظ کنیم.

در این جلسه  چند تن از محققین معاونت پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز جهت ارائه طرح های تحقیقاتی خود حضور داشتند.

مدیرکل دفتر تحقبقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت آبفای کشور در ادامه سفر یک روزه خود، از توانمندی های آزمایشگاهی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و روند اجرای پروژه آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس نیز  بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه