English

فرماندار دزفول:

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

فرماندار دزفول گفت:با بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول مشکلات و کمبودهای کشور و به ویژه خوزستان در بخش نیرو برطرف شود.

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری موج، حبیب اله آصفی در جلسه‌ای که قبل از کلنگ زنی نیروگاه 920 مگاواتی دزفول با حضور معاون وزیر نیرو و سرمایه‌گذاران این پروژه در فرمانداری شهرستان برگزار شد در تشریح ظرفیت‌های دزفول اظهار کرد: تمدن دزفول به حدی است که اولین دانشگاه جهان یعنی جندی‌شاپور باستان در این شهرستان است.

وی با اشاره به تولید سالیانه 100 میلیون شاخه گل و ۲.۵ میلیون تن محصولات سبزی و صیفی در دزفول افزود: به دلیل فقدان گمرک و مرز هوایی در تمام سال‌های گذشته محصولات کشاورزی دزفول به نام شهرهای شمالی از جمله آستارا به کشورهای خارجی مثل روسیه صادر می‌شد که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و تأسیس گمرک از این پس محصولات به نام دزفول صادر خواهد شد.

فرماندار ویژه دزفول، میزان سپرده سالانه مردم دزفول در بانک‌ها و مؤسسات را 60 هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: محصولات کارخانه خمیرمایه دزفول به بیش از هشت کشور عربی صادر می‌شود ضمن اینکه شرکت قارچ دزفول نیز تولیدکننده 10 درصد از قارچ مصرفی کشوراست.

آصفی بابیان اینکه عمده محصولات فولاد دزفول به کشورهای خارجی صادر می‌شود، گفت: ظرفیت ماهیان خاویاری دزفول بسیار بیشتر از شهرهای شمالی است به‌گونه‌ای که میزان تولیدات خاویاری در شهرهای شمالی بین 6 تا 8 درصد است درحالی‌که این میزان در دزفول بین 12 تا 14 درصد بوده که بسیار ارزشمند است.

وی همچنین با تشریح ظرفیت‌های عظیم دزفول در حوزه گردشگری، تاریخی و مذهبی، این شهرستان را در بحث حضور گردشگر و توریست نیز سرآمد دانست.

فرماندار دزفول همچنین با اشاره به ورود 24 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در سه سال اخیر در دزفول توضیح داد: این سرمایه در طرح‌هایی همچون پالایشگاه، نیروگاه، لوله‌سازی، فولاد و صدها پروژه کوچک و بزرگ دیگر هزینه شده و یا هزینه خواهد شد.

 آصفی همچنین در آئین کلنگ زنی این نیروگاه در محل پروژه نیز گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول گام ارزشمندی در جهت اقتصاد مقاومتی است که مرهون همکاری و همت تمام دستگاه‌های اجرایی دزفول، نماینده دزفول در مجلس، استاندار خوزستان، وزارت نیرو و سرمایه‌گذار طرح است.

وی عنوان کرد: موافقت اصولی طرح نیروگاه سیکل ترکیبی 910 مگاواتی دزفول در شهریورماه 1395 از سوی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی صادر شد.

آصفی افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت 50 هکتار به‌منظور تأمین برق پایدار مورد نیاز استان خوزستان و شبکه سراسری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

فرماندار دزفول یادآور شد: این نیروگاه شامل دو واحد گازی هر یک به ظرفیت 305 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 300 مگاوات بوده و مطابق با آخرین فنّاوری تجاری دنیا احداث خواهد شد.

آصفی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه ملی بالغ بر 26 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که از محل خط اعتباری ایتالیا انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این نیروگاه مشکلات و کمبودهای کشور و به ویژه خوزستان در بخش نیرو برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه