English

با حضور دانشگاه های استان برگزار شد؛

مسابقات «بتن» استانی

در راستای مفهوم والای اقتصاد مقاومتی و ارتباط عملی بین صنعت و دانشگاه، مسابقات بتن استانی در روز چهارشنبه 26 مهرماه با حضور تیم های دانشگاهی و بخش صنعت برگزار گردید.

مسابقات «بتن» استانی

به گزارش خبرنگار موج در ایلام ، در راستای مفهوم والای اقتصاد مقاومتی و ارتباط عملی بین صنعت و دانشگاه، مسابقات بتن استانی در روز چهارشنبه 26 مهرماه با حضور تیم های دانشگاهی و بخش صنعت برگزار شد.

در این راستا آقای "احمدی فرد" معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی پسران ایلام اهداف برگزاری این مسابقات را تلاش در جهت ارتباط عملی صنعت و دانشگاه، تمرین کارهای تیمی، افزایش مهارت عملی دانشجویان، افزایش روحیه رقابت و رفاقت، و در نهایت ایجاد زمینه برای اشتغال اعلام کرد و گفت: چند ماه گذشته برگزاری این مسابقات در دستور کار گروه عمران دانشکده قرار گرفته و با عزم جدی و طی جلسات متعدد روند برگزاری بصورت شفاف ترسیم و اجرایی گردیده است.

وی افزود :تعداد تیمهای شرکت کننده در مسابقات 11 تیم شامل 8 تیم از دانشگاههای آزاد،پیام نور ،علمی کاربردی پارسیان، علمی کاربردی آبدانان.،سفیر دانش و دانشکده فنی پسران و 3 تیم بخش صنعت شامل شرکت رهجویان زاگرس،شرکت ایستا بتن و بسیج مهندسین عمران و معماری بوده است.زمان نهایی برای تعیین مقاومت بتن تیمهای شرکت کننده 28 روز خواهد بود.

احمدی فرد در مورد جوایز تیمهای برنده خاطر نشان کرد: برای تیم اول مبلغ یک و نیم میلیون تومان، تیم دوم مبلغ 900 هزار تومان و تیم سوم 600 هزار تومان در نظر گرفته شده است که این هزینه عمدتا توسط حامیان و تیمهای شرکت کننده تامین گردیده است.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی کشور یکی از مقوله های مغفول، فاصله ی زیاد بین علم و عمل است که متاسفانه با رویکرد تئوری پروری در اغلب دانشگاه ها و تبدیل شدن آنها به کارگاه تولید مدرک ،خود سیستم آموزش عالی با تولید دانش آموختگان بی مهارت،بجای ایجاد فرصت،به تهدید بحران اشتغال در کشور افزوده است. وی لزوم توجه مسولین به دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه نسل سوم و حلقه ی اتصال علم و عمل را ضروری دانست.

در پایان وی از حمایتهای اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی استان در برگزاری این مسابقات ،همچنین از زحمات گروه عمران به سرپرستی مهندس عزیزنصرتی تقدیر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه