English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

غذای ناسالم عالم اصلی بیماری‌های نوپدید است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مصرف غذای ناسالم یک خطر جدی برای جامعه است و امروزه عامل اصلی بیماری‌های نوپدید و غیر واگیر در جامعه است.

غذای ناسالم عالم اصلی بیماری‌های نوپدید است
به گرارش خبرگزاری موج از قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در همایش روز غذا و تجلیل از واحدها و صنایع تولیدکننده برتر، با اشاره به اینکه مسائل تهدید کننده سلامت انسان از جمله در خصوص تغذیه به مسائل سیاسی و دولت‌ها بر می‌گردد، اظهار کرد: تمامیت سلامت انسان به طور مستقیم و غیر مستقیم به غذای سالم وابسته است و این وابستگی از بدو تشکیل نطفه انسان به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن و در سوره مائده با عنوان غذای طیب از غذای سالم یاد کرده است، عنوان کرد: در بسیاری از مباحثی که امروزه علم ادعای کشف آن را می‌کند با مطالعه آیات قرآن کریم در می‌یابیم که آموزه‌های دینی در نزدیک به هزار و 400 سال پیش به این مباحث تاکید داشته است.

ابوالفضل ایرانی خواه با اشاره به اینکه هیچ دستگاه، نهاد و فردی در تامین سلامت مردم جامعه بی‌تاثیر نیست، مطرح کرد: بعد اصلی سلامت تغذیه سالم و مناسب است و متاسفانه امروزه به دلیل غذای ناسالم و رفتارهای اشتباه شاهد بروز بیماری‌هایی مانند نارسایی کبد در کودکان هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات سلامت جامعه چاقی مردم است، تصریح کرد: از نظر علم پزشکی چاقی یکی از عوامل سوء تغذیه است که این مشکل نیز ناشی از رفتارهای نادرست و ناهنجار تغذیه‌ای و مصرف غذای ناسالم است که امروزه سلامت جامعه را به صورت جدی تهدید می‌کند.

ایرانی‌خواه با تاکید بر اینکه مصرف غذای ناسالم یک خطر جدی برای جامعه است و امروزه عامل اصلی بیماری‌های نوپدید و غیر واگیر در جامعه است، خاطرنشان کرد: نمک یک ماده حیاتی است ولی اگر در چارچوب استانداردهای خود قرار نگیرد بسیار خطرناک است همچنین اگر کودکان زیر یک سال نمک مصرف کنند احتمال بروز فشار خون در نوجوانی و جوانی بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی و رسانه‌های ملی باید مدتی صحبت‌های خود را اهمیت تغذیه سالم قرار دهند، اظهار کرد: آحاد جامعه باید در انتخاب غذای سالم و مغذی سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه