English

کارشناسان تاکید کردند:

هزینه های نجومی بیماری‌های ناشی از چاقی/ چاقی و استعمال سیگار دو عامل اصلی ابتلا به سرطان

چنان که برای مقابله با رشد سریع همه گیری چاقی اقدامی انجام نشود هزینه درمان بیماری‌های ناشی از افزایش وزن در جهان از سال 2025 سالانه ۱.۲ تریلیون دلار خواهد شد.

هزینه های نجومی بیماری‌های ناشی از چاقی/ چاقی و استعمال سیگار دو عامل اصلی ابتلا به سرطان

 به گزارش خبرگزاری موج،  در صورتیکه برای مقابله با رشد سریع همه گیری چاقی اقدامی انجام نشود هزینه درمان بیماری‌های ناشی از افزایش وزن در جهان از سال 2025 سالانه ۱.۲ تریلیون دلار خواهد شد.

چاقی و استعمال سیگار دو عامل اصلی افزایش تعداد موارد ابتلا به سرطان، حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت در سراسر جهان هستند که در کنار هم مجموعه بیماری‌های غیرواگیر را تشکیل می‌دهند. این بیماری‌ها بزرگترین عامل مرگ و میر در جهان مدرن محسوب می‌شوند.

در بین سایر کشورها آمریکا با بالاترین هزینه درمان روبروست که از سالانه 325 میلیارد دلار در سال 2014 میلادی به 555 میلیارد دلار تنها در مدت هشت سال می‌رسدکه بخشی از آن به دلیل افزایش هزینه‌های درمانی در این کشور است. همچنین تمامی کشورها شاهد یک شیب تند در افزایش هزینه‌های فوق خواهند بود که برای بسیاری از آنها غیر قابل پرداخت است. در انگلیس این هزینه از 19 میلیارد دلار به 31 میلیارد دلار در سال در 2025 افزایش پیدا می‌کند.

  به گفته کارشناسان طی هشت سال آینده آمریکا ۴.۲ تریلیون دلار، آلمان 390 میلیارد دلار، برزیل 251 میلیارد دلار و انگلیس 237 میلیارد دلار صرف هزینه بیماری‌های ناشی از چاقی خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه