English

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان خبر داد؛

راه اندازی ایستگاه سیار صدور کارت هوشمند ملی در هرمزگان

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از راه‌اندازی ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی ویژه افراد جانباز، معلولان، و افراد خاص با محدودیت حرکتی در این استان خبر داد.

راه اندازی ایستگاه سیار صدور کارت هوشمند ملی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، فرزاد افشاری‌نژاد ظهر امروز در حضور اعضا مرتبط با ثبت وقایع حیاتی شامل دهیاران و دست‌اندکاران امور ثبت احوال، اظهار داشت: ثبت احوال به دلیل در دست داشتن اسناد هویتی و هویت‌بخشی به افراد از دستگاه‌ها و ارکان مهم حاکمیتی به شمار می‌رود که افراد از بدو تولد تا پایان عمر با ثبت احوال با آن سر و کار دارند.

وی ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها با هدف احصا دقیق دلایل مسائل مرتبط با وقایع ثبت حیاتی است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به فعالیت پایگاه اطلاعات هویتی ایرانیان گفت: این پایگاه بزرگترین پایگاه در نوع خود است که اطلاعات 110 میلیون نفر در آن به ثبت رسیده است و به عنوان محور خدمات متعدد شناخته می‌شود و در حال حاضر به 120 دستگاه مختلف در 200 هزار نقطه به صورت آنلاین طی هر ثانیه 10 هزار اقدام به خدمات‌رسانی است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 26 میلیون کارت هوشمند ملی در کشور برای ایرانیان صادر شده است، به مزایای کارت هوشمند ملی اشاره و ادامه داد: کارت هوشمند ملی مقدمه و کلید اصلی برای ورود به جامعه اطلاعاتی دولت الکترونیک است که کاربردی شدن آن سبب اتفاقات و تحولات شگرفی در ارائه خدمات دولتی می‌شود.

افشاری‌نژاد گفت: 700 هزار نفر از جمعیت استان در شهرستان بندرعباس ساکن هستند که این به منزله آن است که این جمعیت برنامه‌ریزی‌های خاص خود را می‌خواهد.

وی گفت: 180 ایستگاه کاری در دفاتر پیشخوان، دفاتر پستی و دارات ثبت احوال شهرستانی در هرمزگان فعال شده که به عنوان یک ظرفیت مهم در خدمت مردم می‌تواند قرار گیرد.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری همه باید برای دریافت کارت ملی هوشمند ملی مراجعه کنند، گفت: در سال جدید کارت‌های کنونی کاغذی طرح سابق دیگر کاربردی نخواهد بود و انتظار بر این است که دستگاه‌های دولتی با اطلاع‌رسانی در دستگاه‌های مربوطه کارکنان و خانواده آنها را برای دریافت کارت هوشمند ملی ترغیب کنند.

افشاری‌نژاد یادآور شد: از یک میلیون و 250 هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان هرمزگان برای حدود 600 هزار نفر کارت هوشمند صادر شده است.

کاهش زمان صدور کارت هوشمند ملی به دو هفته

وی از راه‌اندازی ایستگاه سیار کارت هوشمند ویژه افراد جانباز، معلولان، و افراد خاص با محدودیت حرکتی خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری 800 ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی در کشور فعال می‌شود که بخشی از آن سهم استان است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان یادآور شد:‌ مدت زمان صدور کارت هوشمند ملی در هرمزگان به دو هفته کاهش یافته است و زمان انتظار برای دریافت کارت هوشمند ملی بسیار کم شده است.

افشاری‌نژاد ادامه داد: در این مقطع دستگاه‌هایی همانند فرمانداری و شهرداری با اختصاص امکانات تبلیغی خود به امر اطلاع‌رسانی برای مراجعه ثبت نام کارت هوشمند ملی می‌توانند کمک زیادی به سرعت مراجعه مردم داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه