English

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد:

اجرای ۱۷ طرح مهم در آب منطقه ای گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از احداث 11 سد لاستیکی در این استان خبر داد و گفت: حدود 17 طرح مهم درباره آب گیلان با دو هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است.

اجرای 17 طرح مهم در آب منطقه ای گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، کاظم لطفی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه آب گیلان با چالش هایی مواجه بود، اظهار کرد: سعی کردیم تهدید آب را به فرصت تبدیل کنیم و در این راستا پیش شرط کارهای عمرانی و خدمانی با قوت و سرعت ادامه دارد.

وی توجه به زیرساخت های آبی گیلان را نقطه عطف دانست و تصریح کرد: دنیا برای حفظ حوضه آبخیز خود تلاش می کند و جنگ آینده درباره آب خواهد بود و ایران در وضعیت خشک و نیمه خشک قرار دارد و گیلان جزو استان های پر باران است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان متوسط بارندگی در این استان را یک هزار و 50 میلی متر عنوان کرد و گفت: گیلان به لحاظ آبی استان ثروتمندی است و هر روز این امر پررنگ تر می شود.

وی گیلان را صادر کننده آب بسته بندی ذکر کرد و افزود: گیلان برای صادرات آب شرب و بسته بندی بازار مطمئنی است و در آینده این ماده یکی از ضروریات جدی محسوب می شود و 54 رودخانه موجود در استان نزدیک به 6.5 میلیارد متر مکعب آب جاری دارد که دو میلیارد متر مکعب آن وارد تالاب انزلی و دو میلیارد متر مکعب دیگر نیز وارد دریا می شود.

لطفی از احداث 11 سد لاستیکی در گیلان خبر داد و بیان کرد: نزدیک به 17 طرح آب گیلان با دو هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست که شاخص ترین آنها سر پلرود و شفارود است ضمن اینکه عملیات اجرایی سد لاسک به زودی آغاز می شود و برای بهره برداری آنها به 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افتتاح 11 سد لاستیکی گیلان را تا پایان سال 98 بیان کرد و یادآور شد: در سال جاری 140 میلیارد تومان جذب اعتبار در آب منطقه ای استان داشتیم و طی 6 ماه گذشته طرح های خود را در گیلان گسترش دادیم.

این مسئول سد سازی در گیلان و مازندران را قابل توجیه خواند و خاطرنشان کرد: از غرب تا شرق کشور به بحث سد سازی ورود کردند و چالش های آبی با بحث سد سازی در استان های شمالی کشور را یک فرصت می دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه