English

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس:

با همکاری نکردن صنایع هرمزگان مجبور به بستن درب آنها هستیم

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس، گفت: صنایع هرمزگان خود را تافته جدا بافته می‌دانند، این صنایع تمایلی برای کمک کردن به استان ندارند در این صورت مجبوریم درب صنایع هرمزگان را ببندیم.

با همکاری نکردن صنایع هرمزگان مجبور به بستن درب آنها هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، حسین هاشمی تختی در نشست خبری اظهار داشت: صنایع هرمزگان همیشه خود را تافته جدا بافته می‌دانند و هیچگونه تمایلی برای کمک کردن در عمران و آبادی استان ندارند برای کمک به تیم های ورزشی هرمزگان با منت های فراوان کم ناچیزی داشتند، این درحالی است که فولاد مبارکه اصفهان خود تیم لیگ برتری دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها سهم بندرعباس از استقرار صنایع  آلایندگی آن است، تاکید کرد: بنده معتقد به آرامش در استان هستم اما اگر  صنایع با استان همکاری نداشته باشند مجبوریم درب صنایع را می‌بندیم.

هاشمی تختی با بیان به اینکه پالایشگاه نفت بندرعباس بنا داشت بیمارستانی در شیراز بسازد که مانع آن شدیم و تاکید کردیم این بیمارستان باید در هرمزگان ساخته شود، گفت:  برای جذب نیرو در استان باید سامانه ای توسط استانداری طراحی شود تا دیگر شاهد جذب نیروهای سفارشی از سوی هیچ مسئولی نباشیم.

وی اضافه کرد: باید صنایع اعلام کنند چه میزان نیروی بومی و چه میزان غیربومی‌ را جذب کرده اند و با راه اندازی این سامانه‌ تعداد بیکاران استان، تخصص آن‌ها و نیاز دستگاه‌ها و صنایع شناسایی و با نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط نیروها به کار گرفته شوند.

وی بابیان اینکه استاندار قول پیگیری این خواسته‌ها را داده است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تصویب شد در وزارت نفت و وزارت نیرو در جذب نیرو و پیمانکار اولویت با نیروهای بومی استان باشد و در صورت نبود نیروی بومی متخصص از خارج از استان جذب شود.

مناطق آزاد خود را زیر مجموعه استان نمی‌دانند

نماینده مردم بندرعباس در مجلس عنوان داشت: مناطق آزاد خودشان را زیر مجموعه استان نمی‌دانند. مشکل این است که قانون دست آنها را باز گذاشته است و حضور دیروز ما در جزیره کیش نشانه وفاق ما بود که البته اجازه سخنرانی نمایندگان هرمزگان را در جلسه ندادند.

هاشمی تختی با بیان اینکه پیشنهاد ما در اصلاح قانون مناطق آزاد این است که استاندار رئیس هیأت مدیره مناطق آزاد آن استان باشد، افزود: هر 5 نماینده درخواست آزاد شدن تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در کل استان را ارائه کرده‌ایم و قصد داریم در این زمینه دیداری با رئیس جمهور داشته باشیم و همچنین پیگیر حذف دریافت عوارض از شهروندان قشمی هستیم.

وی با رد اینکه مجمع نمایندگان استان از روند انتخاب استاندار اطلاع نداشته‌اند، اضافه کرد: به‌هیچ‌وجه موضوع بی خبری صحت نداشت و مجمع نمایندگان از انتخاب استاندار مطلع بودند و مشورت کرده و از سوی ما اعلام رضایت شد. تاکنون  استاندار جدید هرمزگان روند خوبی را طی کرده است.

پیگیر اضافه شدن دو نماینده به هرمزگان هستیم

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با اشاره به طرح افزایش ۴۰ نماینده در کل کشور، عنوان کرد.پیگیر دو سهم هستیم یکی در مرکز و دیگری در شرق، اما اضافه شدن یک نماینده به شرق استان حتمی است. آقای ذوالقدر با دادن 9 ماه از سهم ریاست بر مجمع نمایندگان خود را به بنده تا پایان آبان‌ماه مسؤولیت مجمع نمایندگان را برعهده دارم و بعد از آن آقای احمد مرادی خواهد بود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس یادآور شد: امینی‌پور، معلمی و آرامی 3 گزینه از 5 گزینه‌ای است که برای انتصاب استانداری به وزارت کشور معرفی کردیم و پیگیر جدی انتصاب این گزینه‌ها در ساختار عالی دولت هستیم. البته در این راه تنها هستیم و انتظار داریم که همه کسانی که می‌توانند به این امر کمک کنند. از آیت‌الله نعیم‌آبادی نیز استمداد کمک و حمایت را داریم.

وی گفت: هنوز به نتیجه قطعی در خصوص مقصر بودن حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی نرسیده‌ایم و تمامی دستگاه‌ها در حال رصد این موضوع تا حصول نتیجه هستند. این موضوع در کمیسیون علوم و تحقیقات و کمیسیون عمران مورد بحث قرار گرفت.

به استاندار گفته‌ایم نیروها را اتوبوسی نیاورد

این نماینده مجلس بابیان اینکه استاندار را به محدود کردن انتصاب معاونین و نیروهایش نمی‌کنیم، افزود: به استاندار گفته‌ایم نیروها را اتوبوسی نیاورد اما کسی را که به‌طور حتم نیاز دارد، مشکلی ندارد اما نه اینکه تمام نیروها از خارج استان بیایند.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه بندرعباس از بعد امنیتی و پدافند غیرعامل به فین نیاز دارد، اعلام کرد: برا ی ارتقای  فین با سابقه 70 سال بخش بودن در تلاشیم به شهرستان تبدیل شود. حق مردم فین را ارتقای این بخش می‌دانم یا هشتبندی جمعیت بالایی دارد و نیاز به ارتقا دارد.

وی بابیان اینکه در خصوص تقسیمات کشوری بحث زیادی داریم، تصریح کرد: یکی تعرض به نوار مرز ساحلی استان هرمزگان و دیگری ارتقای بخش‌ها به شهرستان است که هر دو موضوع را با همکاری استاندار در حال پیگیری هستیم.

عضو کمیسیون مجلس  با اشاره با  اینکه یک نماینده به‌اندازه یک بخشدار هم امکانات ندارد بیان کرد: تأثیرگذاری یک نماینده در سطح کلان کشوری است رسانه‌ها باید کمک کنند که از نماینده کار کوچک مانند هزینه اعزام به مشهد مقدس یا سیستم صوتی نخواهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی