English

ساخت سایت موزه مارلیک تلاشی برای معرفی حوزه تمدن و تاریخ رودبار است

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ایجاد سایت موزه مارلیک بعنوان رویکردی بزرگ در حوزه تمدن و تاریخ رودبار را یک مهم قلمداد کرد و افزود: بزودی اقدامات لازم برای اجرای این طرح انجام خواهد شد و همچون موزه میراث روستایی فخر استان تلقی می گردد.

ساخت سایت موزه مارلیک تلاشی برای معرفی حوزه تمدن و تاریخ رودبار است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، جلسه کارگروه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان رودبار به ریاست اسماعیل میرغضنفری فرماندار شهرستان رودبار و با حضور منوچهر جمالی نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی و چند تن از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

در این نشست اسماعیل میرغضنفری فرماندار رودبار با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان رودبار و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی آن اظهار داشت: در شهرستان رودبار اقوام مختلفی با رعایت حقوق شهروندی در کنار زندگی می کنند و جلوه ای از زیبایی فرهنگی را به نمایش می گذارند.

وی از فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سخن گفت و افزود: ابنیه تاریخی ممتاز و جاذبه های طبیعی بکر شهرستان رودبار پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد.

این مسئول توجه به زیرساخت ها برای توسعه گردشگری را مهم قلمداد کرد و بیان داشت:طرح های گردشگری خوبی از سوی جوانان بومی رودبار ارائه شده که اجرای آن تحولات مثبتی را برای این شهرستان به ارمغان می آورد.

میرغضنفری با تقدیر از مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به جهت اقدامات موثر در حوزه وظایف سازمانی خود، خاطرنشان کرد: رویکرد این اداره کل درسالهای اخیر موجبات احیای فرهنگ ها، ایجاد اشتغال پایدار و نیز توسعه گردشگری را فراهم نموده است.

دکتر منوچهر جمالی نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این کارگروه اظهار داشت: شهرستان رودبار یک ایران کوچک است که اقوامهای زیادی با خوشی در کنار هم هستند و این نشان از اهمیت این شهرستان است.

وی ادامه داد: با هم افزایی مسیر سرمایه گذاری در بخش گردشگری را برای سرمایه گذاران بومی و غیر بومی هموار کنیم تا شاهد ایجاد زیرساخت ها و اشتغال برای جوانان باشیم.

علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در ادامه شهرستان رودبار را دروازه ورودی و پیشانی هویتی و فرهنگی گیلان دانست و گفت: آثار و ابنیه تاریخی باقیمانده از تمدن های کهن در این شهرستان و نیز برخورداری رودبار از قومیت های متعدد،مزیتی چشمگیر در جذب گردشگران است، لذا باید در معرفی داشته های این شهرستان تلاشی گسترده نمود.

این مسئول به روستاهای اسطلخ جان و حلیمه جان این شهرستان بعنوان روستاهای نمونه گردشگری و نیز پایلوت روستای بدون بیکار در کشور اشاره نمود و بیان داشت: ایجاد اشتغال پایدار در این روستا با تکیه بر عنصر گردشگری،احیای فرهنگ های بومی سنتی و نیز تولید اقلام صنایع دستی گامی بزرگ در تحقق اقتصاد مقاومتی بعنوان تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

علیزاده با اشاره به اینکه در شهرستان رودبار ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر وجود دارد،افزود: با ارتقاء کیفیت خدمات می توان نشاط اجتماعی و رضایتمندی عمومی را ایجاد نمود و شاهد ماندگاری بیشتر گردشگران شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان یادآوری ارزش های بی بدیل توسعه گردشگری، اطلاع رسانی و آشنایی بیشتر با پتانسیل های رودبار را یک مهم تلقی کرد و افزود: بهبود وضعیت اقتصادی و رشد طبیعت گردی شهرستان ماحصل اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری می باشد.

این مسئول بر لزوم تعاملات مدیران و مسئولان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: باید زنجیره سازی خدمات صورت گیرد و از بخشی نگری به دور ماند.

علیزاده بیان داشت:مولفه های گردشگری شهرستان رودبار بسیار بکر هستند که با اجرای طرح های گردشگری در درفک و روستای دیورش این مولفه ها دو چندان خواهد شد.

وی ایجاد سایت موزه مارلیک بعنوان رویکردی بزرگ در حوزه تمدن و تاریخ رودبار را یک مهم قلمداد کرد و افزود: بزودی اقدامات لازم برای اجرای این طرح انجام خواهد شد و همچون موزه میراث روستایی فخر استان تلقی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین افزود: رشته های صنایع دستی با حمایت تسهیلات ارزان قیمت در شهرستان رودبار ترویج خواهد شد و در کنار آن کمپینگ های شهرستان با اعتبارات ملی تعیین تکلیف می شوند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه