English

استاندار کرمانشاه:

وجهه‌ مردمی بودن اربعین را حفظ کنیم

نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه به استاندار کرمانشاه و با شرکت اعضای این ستاد برگزار شد.

وجهه‌ مردمی بودن اربعین را حفظ کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، در این نشست که ریاست آن را استاندار کرمانشاه بر عهده داشت، ابتدا جعفر همتی جانشین استاندار در ستاد اربعین گزارشی از فعالیت کمیته‌های ستاد اربعین داد و مسائل و مشکلات پیش رو را تشریح کرد.

در ادامه اعضای ستاد اربعین و تنی چند از فرمانداران استان گزارشی از اقدامات و میزان آمادگی خود را برای میزبانی زائرین اربعین ارائه دادند.

در این نشست دوساعته بازوند استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم حسن خلق در میزبانی زائرین اربعین خاطرنشان ساخت: میزبانی زائرین اربعین حسینی کاری حساس و ارزشمند است و نحوه‌ی رفتار عوامل اجرایی با زائرین باید کاملاً با احترام باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه سرچشمه فرهنگ ایثار و شهادت را در واقعه عاشورا عنوان نمود و افزود: مدیریت جهادی ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد و همه باید کمک کنیم و وارد عرصه‌ی عمل شویم تا میزبانی سرافراز برای زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام باشیم.

بازوند همچنین در خصوص لزوم اتکای مدیران استان به توانمندی‌های موجود گفت: در نظام اداری استان باید این موضوع تبدیل به فرهنگ شود که هر مدیری باید بتواند خودش مشکل حوزه کاری خود را حل کند و منتظر کمک دیگران نباشد و این موضوع در میزبانی اربعین نیز مصداق دارد.

رئیس ستاد اربعین استان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود ضمن تأکید بر حفظ وجه «مردمی بودن» اربعین خاطرنشان ساخت: از فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با خلاقیت و برنامه‌ریزی مطلوب نقش مردم را در میزبانی از زائرین اربعین پررنگ کنند و اگر مدیران در کنار مردم عملکردی مطلوب در میزبانی اربعین داشته باشند، می‌توانیم سال آینده ظرفیت پذیرش زوار را تا دو برابر افزایش دهیم.

بازوند در پایان با تأکید مجدد بر استفاده از ظرفیت‌هایی که اربعین برای استان به وجود می‌آورد، گفت: از مدیرکل میراث فرهنگی استان می‌خواهم با برپایی نمایشگاه در مسیر، زمینه معرفی صنایع‌دستی استان را به زوار فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه