English

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

آقاامام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا و در هنگام اسارت سختی‌های زیادی را دید، اما صبر کرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر انسان مومنی در برابر بلایی صبر کند، خداوند اجر هزار شهید را به او می‌دهد، امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا و در هنگام اسارت سختی‌های زیادی را دید، اما صبر کرد.

آقاامام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا و در هنگام اسارت سختی‌های زیادی را دید، اما صبر کرد.
به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری حسینی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به تاثیر تواضع در زندگی اظهار کرد: براساس روایات کسی که خودش را از دیگران کوچک تر بداند، بالاتر است و کسی که نسبت به بقیه افراد تکبر و غرور داشته باشد و خودش را از دیگران بالاتر ببیند، پست ترین فرد است.

وی ادامه داد: مومن واقعی کسی است که بقیه افراد را از خودش بهتر بداند و نسبت به دیگران غرور نداشته باشد، فرد هم نشین حضرت داوود در بهشت ویژگی اش صبر کردن بود و او در همه حالات در برابر بلایا و سختی‌های زندگی صبر می‌کرد، انسان نباید هیچ وقت از خداوند روی برگرداند و از رحمت خداوند نا امید شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کسانی که در برابر سختی‌های زندگی صبر کنند، در روز قیامت با کمترین حساب و کتاب به بهشت می‌روند، یکی از ویژگی‌های اهل‌بیت(ع) صبور بودن است و کسی که صابر باشد، در بهشت هم درجه پیامبران خواهد شد، انسان باید در همه ابعاد زندگی خود صبر پیشه کند و هیچ گاه به خاطر تقدیر از خداوند گلایه نکند.

فرحزاد با اشاره به ویژگی‌های انسان صبور اظهار کرد: براساس روایات کسی که صبر داشته باشد، روزی قله‌های موفقیت را فتح خواهد کرد، البته انسان باید برای صابر شدن از خداوند کمک بگیرد و صبر را از خداوند بخواهد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در طول زندگی خود بسیار صبر کرد، امام حسین(ع) در روز عاشورا مصایب زیادی دید، از جمله سخت ترین مصیبت‌ها برای امام حسین(ع) در آن روز شهادت فرزند جوانش حضرت علی اکبر(ع) بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر انسان مومنی در برابر بلایی صبر کند، خداوند اجر هزار شهید را به او می‌دهد، امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا و در هنگام اسارت سختی‌های زیادی را دید، اما صبر کرد.

فرحزاد با اشاره به ویژگی‌های ام البنین اظهار کرد: چهار فرزند این بانوی بزرگوار از جمله حضرت عباس(ع) در روز عاشورا به شهادت رسیدند، اما ام البنین در برابر این مصایب صبر پیشه کرد، براساس روایات تحمل مرگ یک فرزند جوان ثواب زیادی دارد.

وی ادامه داد: مردم باید در حد توان خود به زائرین امام حسین(ع) در اربعین کمک کنند، یکی از اقدامات در این راستا کمک کردن به موکب‌های اربعین است، امام حسین(ع) در واقعه عاشورا از تمام هستی خود گذشت و ما نیز باید به خاطر این امام معصوم از اموال خودمان بگذریم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت علی اکبر(ع) از لحاظ چهره، صدا و اخلاق به رسول اکرم(ص) شباهت زیادی داشت، امام حسین(ع) هر زمانی که دلتنگ پیامبر(ص) می‌شد، به حضرت علی اکبر(ع) نگاه می‌کرد.

فرحزاد در پایان با اشاره به شهادت حضرت علی اکبر(ع) در روز عاشورا خاطرنشان کرد: نخستین شهید از بنی هاشم در واقعه عاشورا حضرت علی اکبر(ع) بود و او با گرفتن اجازه به میدان جنگ رفت و به شهادت رسید و شهادت این جوان تاثیر زیادی بر روی امام حسین(ع) گذاشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه