English

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی اردبیل :

مصرف تخم مرغ در ایران نصف میانگین جهانی است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت : میزان مصرف تخم مرغ در جهان 24 کیلوگرم است در حالی که این میزان در کشور 11 کیلوگرم است

مصرف تخم مرغ در ایران نصف میانگین جهانی است

به گزارش خبرگزاری موج، بهلول تکلوی روز دوشنبه به مناسبت 17 مهرماه ( نهم اکتبر) روز جهانی تخم مرغ افزود: میزان مصرف تخم مرغ در جهان 24 کیلوگرم است در حالی که این میزان در کشور 11 کیلوگرم است و ضرورت دارد فرهنگ استفاده ازتخم مرغ در کشور بیش از پیش جایگاه واقعی خود را بدست آورد .

وی بیان کرد: شعار امسال روز جهانی تخم مرغ تغذیه مناسب شادابی و سلامتی انتخاب شده است . در هرم غذایی انسان تخم مرغ در راس هرم قرار گرفته است که این به معنای ارزش غذایی و مهمی است که این ماده غذایی در شادابی و سلامتی افراد جامعه دارد .

تخم مرغ یک ماده غذایی ارزان قیمت است که بسیاری از پروتئین ها ، ویتامین ها و املاح معدنی و .... را داراست، این ماده غذایی به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع برای سلامتی قلب و عروق نیز مفید است.

سلامتی پوست ، مو و چشم و قلب با مصرف تخم مرغ به دلیل داشتن املاح و ویتامین های اساسی تضمین می شود و طبق توصیه متخصصین علم تغذیه مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ باعث تضمین سلامتی فرد می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه